Foto: Rickard Björkman, sydkusten.es

Svenska kyrkan på Costa del Sol

Varmt välkommen till oss!

Församlingsherde

Maria Thorsson börjar som församlingsherde i vår församling på Costa del Sol den 1 september 2024.

Varmt välkommen Maria!

Församlingens verksamhet i övrig t ex caféet, olika aktiviteter och administrativa roller inom församlingen och arbetet i kyrkorådet sker på volontär basis.

Gudstjänster annonseras på facebook och instagram.

Du når oss på telefon när caféet är öppet.

Telefonnummer: +34 657 889 463

Svenska kyrkan på Costa del Sol är en av många församlingar i Svenska kyrkan i utlandet. Vårt verksamhetsområde är hela Costa del Sol men kyrkan ligger i Fuengirola där vi bedriver en aktiv verksamheten.

Den grundläggande uppgiften vi har är att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission. Detta har vi gemensamt med alla församlingar i Svenska kyrkan.

I församlingen finns ett kyrkoråd (en styrelse) som är ansvarig för att verksamheten sker på ett förtroendeingivande sätt och enligt Svenska kyrkans ordning.

Gudstjänst firas varje söndag kl 11 med uppehåll under juli till mitten av september.

Vi har ett café i kyrkan som är öppet tisdag-fredag kl  11-14. Vi har dock sommaruppehåll under tiden 24/6 - 16/9 . Håll utikik på Instagram och Facebook för uppdateringar om vad som händer i verksamheten varje vecka.

Solstrålarna

Tisdagar kl 11:00-14:00, för föräldrar och barn i åldern 0-3 år.

Bröllop, dop, konfirmation och begravning

Vi finns med i livets alla skeden.

En blandad ungdomskör sjunger och klappar händer inomhus.

Kyrkokören på Costa del Sol

Välkommen att sjunga i kören på Svenska kyrkan Costa del Sol.

Om du behöver hjälp

Ibland är livet svårt. Relationer, jobbet, hälsan eller ekonomin går dåligt. Tillvaron kan också slås sönder i sorgen efter en älskad människa. Men du är inte ensam – du kan få hjälp och stöd.

Bokklubben på Costa Del Sol

Vi läser och samtalar om böcker.

Gudstjänster (sommaruppehåll 2024 under perioden 24 juni till den 17 september)

Varje söndag är det gudstjänst kl 11.

Efter gudstjänsten är det kyrkkaffe och gemenskap där vi också lär känna nya människor.

Kontakt

Församlingens verksamhet är aktiv och vi har många aktiviteter och du är varmt välkommen att delta i vår verksamhet. Följ oss på Instagram och Facebook för att ta del av veckans schema och aktiviteter. Vi har sommaruppehåll under tiden 24/6-16/9. Det kan därför ta lite längre tid för oss att svara via mail då vi läser mailen sporadiskt under sommaruppehållet. Maria Thorsson börjar som församlingsherde i Svenska Kyrkan på Costa del Sol i september. Välkommen att kontakta oss via telefon +34 657 889 463, WhatsApp och e-post. Telefon och Whatsapp besvarar vi mycket sporadiskt under sommaruppehållet.