Foto: Mia Sundberg

Djurö, Möja och Nämdö församling

Ditt andliga hem i skärgården!

Skärtorsdagsmässa

Torsdag 28 mars 19.00 i Djurö Kyrka och Möja Kyrka

En krans av taggiga kvistar.

Långfredagsgudstjänst

Välkommen att lyssna på Jesu sju ord på korset i Möja kyrka 11.00 och Djurö kyrka 13.00

Påskdagsmässa

Söndag 31 mars (Sommartiden börjar)

Tre påskliljor. Ett kyrkfönster i bakgrunden.

Påskens gudstjänster

Djurö, Möja och Nämdö församling.

Vernissage lördag 23 mars 14.00- 16.00 i Djurö prästgård

Konstutställning av Katarina Schoerner Carr i Djurö prästgård 23 mars-28 april. Efter vernissage visas utställning i samband med gudstjänst framförallt.

Närbild på blommande påskliljor i solsken.

Stilla Veckan

Sista veckan i fastan kallas för stilla veckan. En del kallar den också för passionsveckan.

Palmsöndagen inleder stilla veckan

Palmsöndagen är en glädjens dag då vi firar att Jesus tågade in i Jerusalem under människornas hyllningar.

En liten figur av Jesus som bryter en oblat.

Skärtorsdagen – Jesus blir förrådd

Jesus äter den sista måltiden tillsammans med sina tolv lärjungar. Senare samma kväll blir han förrådd och grips av romerska soldater.

En törnekrona hänger runt ett krucifix.

Långfredagen – Jesus blir korsfäst

Jesus förhörs av Pontius Pilatus, som beslutar att han ska dömas till döden. Jesus bär själv korset till Golgata, platsen där han korsfästs bredvid två rövare.

Påskris med fjädrar i turkos, gult och orange.

Påskdagen – Jesus har uppstått

När en grupp kvinnor kommer till Jesus grav är stenen bort rullad och hans kropp är inte där. Jesus har uppstått från döden.

Ett runt kyrkfönster. I mitten syns Jesus som delar ut nattvard.

Annandag påsk – Jesus möter lärjungarna

Jesus visar sig för alla lärjungar på olika sätt. Deras reaktioner är också olika. Några tvivlar på att det är verklighet, någon vill se bevis. Men oavsett deras reaktioner stannar Jesus hos dem och delar deras tillvaro.

Bli medlem

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan och bli en del av Djurö, Möja och Nämdö församling.

Bli medlem -blankett för vuxna

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Mingelmiddag i Klockargården

Terminsstart måndag 15 januari 16.00 -19.30

Öppna förskolan

Vi träffas onsdagar och fredagar 10.00-13.00 i Klockargården.

Internationellt arbete: ACT-Svenska kyrkan

Svenska kyrkans internationella arbete är ett viktigt arbete där alla kan bidra, med en gåva eller en praktisk insats.

Swish!

Nu kan du skänka pengar till kollekten eller vårt internationella hjälparbete genom Swish.

När livet måste fortsätta

Stöd för dig som sörjer

Lusthuset på Kyrkudden

Tack vare kollekt och bidrag från församlingsbor är lusthusets renovering i full gång.

Kyrkstigen

Kyrkstigens 12 skyltar berättar om religion och kyrka på 1600-talet. En vacker promenad förbi lusthuset med utsikt mot Djuröbron.

Stenar upplagda i form av ett hjärta framför en krans på en grav.

Olle och Marie

I början av året lämnade Olle och Marie, två fina och mycket omtyckta medarbetare, i stor sorg och saknad livet här ibland oss. Ni lever kvar i våra samtal, i våra minnen och i våra hjärtan.