Finspångs församling

Välkommen till Finspångs församling! En plats för tro, kultur och gemenskap.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Möt våra medarbetare

Är du nyfiken på oss som jobbar här? Här kan du läsa om våra medarbetare och vad de tycker om sitt arbete och sin arbetsplats.

Lediga tjänster

Präst och Kyrkomusiker

Drop-in dop vid Risinge prästgård

Dop

Det är vanligast att man döps som litet barn men även ungdomsdop och dop i vuxen ålder förekommer i kyrkan. Boka tid på hemsidan.

Våra kyrkor

Besök våra kyrkor

Församlingens kyrkor, en historia som sträcker sig från 1100-talet fram till 1900-talet

Församlingsgårdar

Förutom våra kyrkor har vi även flera församlingsgårdar.

Kyrkogårdar

Kyrkogårdsförvaltning

Kyrkogårdsförvaltningen sköter om gravsättningar, vårdar de allmänna ytorna på kyrkogårdarna samt sköter administrationen enligt begravningslagen. Totalt finns det 7 kyrkogårdar i församlingen.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben