Svenska kyrkan i Frankfurt am Main

Med en blandning av innovation och tradition vill vi skapa en mötesplats där alla är välkomna. Låt oss gemensamt bygga en plats där vi kan känna oss hemma utomlands. Välkommen! ♥

Välkommen att fira Valborg i Svenska kyrkan / Frankfurt.

Tisdagen, 30e april fr.o.m. kl. 18:00

Foto: A-C Rosenfors

Under kvällen blir det sång, vårtal och majbrasa.

Kyrkokören under ledning av Annika Dammel medverkar.

Hjärtligt välkomna!

Till Er som inte kunde komma till de två senaste föredragen i Svenska kyrkan / Frankfurt. Ni har nu möjlighet att se både Hans Rhodins och Sven-Erik Fjellströms föredrag på vår YouTube-Kanal (klicka på länken, så kommer Du automatiskt till vår YouTube-Kanal).

Sven-Erik Fjellström: ”Åldrandets teologi”

LÄNK: S-E Fjellström, YouTube / Svenska kyrkan Frankfurt a.M.

Hans Rhodin: ”Från tjänstebiträde till hovpredikant”

LÄNK: H. Rhodin, YouTube / Svenska kyrkan Frankfurt a.M:

Körövning i Frankfurt

Kören övar på onsdagar mellan kl. 19 och 21 i Svenska kyrkans lokaler med Annika Dammel som körledare.

Ni kan anmäla er via följande länk för att få all information direkt skickad till er: anmälan till vuxenkören.

Varmt välkommen Johan!

Johan är tillträdande församlingsherde fr.o.m. 1 maj för Frankfurt och södra Tyskland.

Vi hälsar Dig och Din fru, Charlotta, varmt välkomna i Frankfurt!

Via Sacra Frankfurt-Leksand

Via Sacra är en kort pilgrimsled runt kyrkudden utifrån påskens händelser, utformad av konstnären Ebba Matz.

Första stationen finns vid Leksands kyrkas klockstapel.
Stationerna består av klyvna stenar av olika bergarter som slipats av inlandsisen.
Här pågår inspelningen av Via Sacra Frankfurt-Leksand. Kyrkorådets ordförande Fredrik Fundin är initiativtagare,inspelare och redigerare. Nio stationer finns nu på Youtube för Svenska kyrkan Frankfurt am Main.

Hitta till oss

Schwedischer Kirchenverein e.V. An der Wolfsweide 54 60435 Frankfurt am Main

Svenskt i södra Tyskland

Här finner ni information till övriga svenska kontakter i södra Tyskland.