Frösö Sunne Norderö församling

Välkommen till en församling i anrik kulturbygd i den Jämtländska skärgården! Känn dig välkommen till våra verksamheter och lokaler oavsett om du bor här eller är på tillfälligt besök!

Pilgrimscenter

En hållplats längs S:t Olavsleden i Svenska kyrkans regi. För vandrare och alla som är intresserade av pilgrimsvandring.

Vandring mot gryningen

Två sammanhängande föreläsningar om pilgrimstanken genom bibeln.

Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Hand som håller i ett visitkort

Kontakt

Nedan finner du kontaktuppgifter till expeditionen och alla medarbetare i Frösö, Sunne, Norderö församling. Här finns också information om hur du kontaktar Jourhavande präst.

Månadsbladet

Nyhetsbrevet Månadsbladet

Prenumerera och få kommande månaders händelser hemskickade.

En äldre man lyfter ett spädbarn

Bli medlem i Svenska kyrkan

Det är enkelt att bli medlem i Svenska kyrkan! Här kan du läsa om vad det innebär och ansöka om medlemskap.

Tre händer i olika storlekar.

Verksamhet

En kyrka för hela livet. En gränslös mötesplats.

Anteckningsblock, penna, tangentbord.

Förslagslåda

Det är tillsammans vi är kyrka. Vi vill gärna veta om du har tankar och idéer kring vår verksamhet och vår församling i stort.

Händer som tar emot.

Kollekt & gåvor

Vill du ge kollekt i efterhand? Eller en gåva till vår verksamhet eller andra verksamheter i Svenska kyrkan? Här hittar du alla våra Swishnummer och giron.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat tankar och konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

En fyr lyser upp ett blått mörker.

Tankar inför helgen

"Den som ska ut och nattsegla måste ge sig av innan skymningen. När skymningen kommer, blir det för mörkt, och du kommer inte ens att komma ut ur din hemmahamn, ut till fyrarna.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Vi samarbetar med Sensus

Studieförbundet Sensus logotyp.

• Per Edström

Mer om Per Edström

Om du har frågor/synpunkter på vårt dataskyddsarbete så ber vi dig kontakta vårt dataskyddsombud Per Edström.