Vårblommor.
Foto: Jenny Michanek

Frösö Sunne Norderö församling

Välkommen till en församling i anrik kulturbygd i den Jämtländska skärgården! Känn dig välkommen till våra verksamheter och lokaler oavsett om du bor här eller är på tillfälligt besök!

Hbk - en hållplats under himlen

Häng en stund, fika, ät enkelt, läs tidningar/böcker med mera.

Vårstädning på kyrkogård.

Kyrkogårdsstädning

Se till att plocka i ordning vid din grav senast 5 maj.

Konsert

Nocturnes - sånger om natten.

Konsert

Ungdomskörer från Frösön och Östersund.

Vandrare längs Sankt Olavsleden

Pilgrimsorienterad komminister 100%

Vi söker Guds rike på jorden ... OCH dig som vill vandra med oss dit! Var med och driv utvecklingen av ett pilgrimscenter längs med S:t Olavsleden!

Två askurnor.

Inbjudan

Högtidlig andakt i samband med urnnedsättning.

Hand som håller i ett visitkort

Kontakt

Nedan finner du kontaktuppgifter till expeditionen och alla medarbetare i Frösö, Sunne, Norderö församling. Här finns också information om hur du kontaktar Jourhavande präst.

Månadsbladet

Nyhetsbrevet Månadsbladet

Prenumerera och få kommande månaders händelser hemskickade.

En äldre man lyfter ett spädbarn

Bli medlem i Svenska kyrkan

Det är enkelt att bli medlem i Svenska kyrkan! Här kan du läsa om vad det innebär och ansöka om medlemskap.

Tre händer i olika storlekar.

Verksamhet

En kyrka för hela livet. En gränslös mötesplats.

Anteckningsblock, penna, tangentbord.

Förslagslåda

Det är tillsammans vi är kyrka. Vi vill gärna veta om du har tankar och idéer kring vår verksamhet och vår församling i stort.

Händer som tar emot.

Kollekt & gåvor

Vill du ge kollekt i efterhand? Eller en gåva till vår verksamhet eller andra verksamheter i Svenska kyrkan? Här hittar du alla våra Swishnummer och giron.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat tankar och konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Personuppgiftsincidenten

Information i samband med cyberattacken som Svenska kyrkan utsattes för i november 2023.

Vi samarbetar med Sensus

Studieförbundet Sensus logotyp.