Götene pastorat

Dop, bröllop och begravning – och hela livet däremellan. *Längst ned på sidan hittar du vår kalender!

Vårrundan Kinnekulle 4-5 maj 2024

Under vårrundan arrangeras bland annat guidade turer, tornvisningar, konstutställning, fotoutställning, musik och miniföredrag i Götene, Forshems, Husaby, Kinne-Vedums, Källby, Medelplana och Västerplana kyrkor.

Guidade visningar

Sommaren 2024 arrangeras guidade visningar av Götene kyrka på bestämda tider för enskilda besökare. Grupper måste förbokas!

Kristi himmelsfärd

På Kristi himmelsfärds dag lämnade Jesus jorden efter den fyrtio dagar långa uppståndelsen. Han lovade att alltid vara närvarande hos oss, men på ett annat sätt. Kristi Himmelsfärds dag firas ofta med gudstjänst ute i naturen.

Fönsterglasmålning av en vit duva mot gul bakgrund.

Pingst

Pingsten är den heliga Andens högtid. En högtid där vi blir påminda om att Gud finns både mitt bland oss och inom oss. Den heliga Anden är Guds osynliga närvaro.

Pilgrimsvandringar i Götene pastorat

Upptäck trakten av Kinnekulle när du vandrar på stigar, vägar och berg. När du går över ängar och längs med Vänern.

Sommarmusik

Här hittar du programmet för sommarens utbud av sång och musik i Götene pastorat.

Drop in-vigsel

Drop in-vigsel i Husaby kyrka lördagen den 21 september 2024. Kom ihåg att skaffa hindersprövning från Skatteverket inför er vigsel.

Barn- och ungdomsverksamhet

I Götene pastorat finns barn- och ungdomsverksamhet och mötesplatser för föräldralediga med småbarn.

Mötesplatser

Här hittar du information om mötesplatser, verksamheter och aktiviteter.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet