Foto: Pia Lundberg

Svenska kyrkan Gran Canaria

En ö med himmel och jord, berg och hav. Välkommen till församlingen på Gran Canaria!

Maj 2024.

Nu lämnar vi våra lokaler i San Agustin

och magasinerar kyrkans bohag ett tag.

Det betyder inte att församlingen försvinner. Församlingen finns kvar och du kan fortfarande vara medlem. Vi kommer under hösten att anställa en präst som kommer att vara här på en tillsvidareanställning och vi kommer att fira gudstjänster och vigslar i katolska kyrkan i San Agustins shoppingcenter, Templo Ecumenico och i Turistkyrkan i Las Palmas.

Vi hoppas också att vi på ett eller annat sätt ska kunna få lite kyrkomusik och hålla kyrkokören i gång.

Församlingen och dess liv blir vad vi själva gör den till. Med många ideella krafter kan vi kanske få igång lite annan verksamhet också om vi hittar någon lämplig lokal som vi har råd med att vara i.

Vi återkommer efter sommaren med mer information.

Följ oss på Facebook:  http://www.facebook.com/svenskakyrkangrancanaria/

Svenska Kyrkan på Gran Canaria

Svenska Kyrkan Gran Canaria
Iglesia Sueca