Hammarö församling

Hammarö församling finns nära Dig, både i vardag och helg. Med stolta kyrkotraditioner erbjuder vi en mötesplats för kristen tro och gemenskap, i både inlands- och skärgårdsmiljö. Välkommen! Hammarö kyrkas öppettider: dagligen mellan kl.10-16. Skoghalls kyrka har öppet tisdag, onsdag & torsdag mellan 9-12 och i samband gudstjänster.

Klocktornet vid Skoghalls kyrka ej brukbart

För tillfället kan vi tyvärr inte ringa i kyrkklockorna vid Skoghalls kyrka. Detta på grund av en brand som utbröt i dess träkonstruktion den 24/4.

AKTIVITETER / EVENEMANG

Ett kors av regnbågsfärgade blommor.

28/4 Festgudstjänst - Regnbågsnyckeln

Kl.11:00. Skoghalls kyrka. Festgudstjänsten firas med Hammarö församlings certifiering av Regnbågsnyckeln. Medverkan av Nova Cantica, Viva Voce, Vox Humana, instrumentalister.

9/5 Friluftsgudstjänst vid Hammars udde.

Kl.11:00. Hammars udde. Kristi himmelsfärds dag. Medverkan av Wermlandssextetten.

9/5 Kristi himmelsfärds dag–Pilgrimsvandring

13.00-16:30. Välkommen att traditionsenligt vandra tillsammans på Hammars udde.

10/5 Öppen förskola - Håller STÄNGT denna dag.

Fredagen den 10 maj håller öppen förskola STÄNGT! Välkommen till ett av våra andra tillfällen!

12/5 Gudstjänst & medverkande av Ulf Ekängen

Kl.16:00. Skoghalls kyrka. Medverkande av Globala gruppen.

19/5 Högmässa och avtackning

Kl.11:00. Hammarö kyrka. Avtackning av två kollegor som tar pension; Birgitta Hed, kanslist och Katrina Haster, församlingspedagog.

Aktiviteter för alla

Körsång/Musik

Sjung i kör, ha roligt och utvecklas tillsammans med andra. Vi har något för både stora och små!

Ungdom

Vill du träffa nya vänner och ta del av roliga aktiviteter tillsammans? Välkommen till Svenska kyrkans unga i Hammarö församling. Vi finns också i skolan om ni skulle behöva prata med någon. Sedan är ni också varmt välkomna att konfirmera er hos oss.

Barn

Vi har något att erbjuda för barn i alla åldrar. Här berättar vi mer om varje verksamhet. Välkomna!

Vuxen

Gemenskap, glädje, samtal, stillhet och reflektion. Välkommen till Hammarö församlings verksamhet för vuxna!

Vill du hjälpa till?

Vill du hjälpa äldre som känner sig ensamma? Bli volontär!

Måltid och samvaro

Välkommen till gemenskap över kaffekoppen eller en lunchbit.

INFORMATION

Någon sitter i ett kapell och håller en finsk psalmbok i händerna.

I Hammarö församling firar vi mässor och gudstjänster på finska

Här finner du all information gällande våra gudstjänster och mässor på finska under vinter och vår 2023/2024.

Två personer håller upp regnbågsflaggan mot himlen.

Hammarö församling genomgår Regnbågsnyckeln

Just nu genomgår Hammarö församling processmodellen Regnbågsnyckeln för en mer inkluderande kyrka.

Sommarcafé vid Hammars gård

Besök vårt populära café i sommar. Vi öppnar vecka 26 och mer specifikt onsdag 26/6. Vi erbjuder även konstutställning. Hoppas vi ses!

LIVETS STORA HÄNDELSER

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet
Närbild på blommorna i ett körsbärsträd.

Vigsel, dop, konfirmation och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Vi finns för dig i alla skeden av livet.

Bli medlem i Svenska kyrkan

I Svenska kyrkan finns det alltid en plats för Dig. Du kan bli medlem oavsett om Du har varit medlem tidigare eller inte. Du är alltid välkommen!

SOCIALA MEDIER

Hälsa på vår kanal på Instagram!

Besök någon av våra konton på Instagram

Besök vår facebookkanal

Kolla in våra filmer på YouTube

Kollekt

Här kan du läsa vart kollektpengarna går till.

Kyrknytt

Kyrknytt är en tidning om livsfrågor och kristen tro från Svenska kyrkan, Karlstads pastorat. Här kan du läsa artiklar från Kyrknytt digitalt.

Hammarö församlings internationella arbete

Act Svenska kyrkan arbetar med långsiktig utveckling, katastrofhjälp och påverkansarbete tillsammans med kyrkor och organisationer över hela världen.

Någon att tala med

I Hammarö församling finns både präst och diakon, och en av deras viktigaste uppgifter är att möta människor. Till dem kan du vända dig för samtal och enskild själavård.