Foto: Eva Kihlström /Ikon

Vi finns här för dig

Vi vill finnas här för dig i våra olika verksamheter, gudstjänster och öppna mötesplater. Välkommen till Svenska kyrkan och Snöstorps församling.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Gudstjänster i påsk

Välkommen till våra kyrkor under påskhelgen. Ta gärna även del av en digital påskdagsandakt som läggs ut 07.00 den 31 mars. Se digitala kyrkan i menyn.

En grupp människor vandrar på led genom skogen.

Emmausvandring 2024

Välkommen att följa med på pilgrimsvandring!

Konsert! Gloria av Vivaldi

Välkommen till Snöstorps kyrka 13 april kl 17.00

Välkommen till vävstugans loppis!

Öppet helgfria lördagar 10-14. Välkommen!

Sockenråd/distriktsråd

Välkommen till våra socken-/distriktsråd! Här får du möjlighet att få information och kunna lämna synpunkter på allt som händer i din kyrka och i din församling.

En flaggstång med Svenska kyrkans flagga mot en blå himmel.

Short fact about our parrish in English

Welcome to visit our churches, services and activities!

Vad händer i församlingen?

Det målas, grävs och byggs här och där i vår stora församling. Här är lite kort information om vad som sker. Nyast info överst.

Mellan himmel och jord, församlingsbladet

Vårt församlingsblad finns även för nedladdning.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Ge hjälp - få hjälp

Har du någon torrvara att skänka? Våra korgar och lådor i församlingshem och kyrkor har fyllts på och tömts. Behovet är stort.

Be en bön. Tänd ett ljus.

Till bönewebben
Två personer sitter i en ring med några andra ryggen mot kameran.

Tankar inför helgen

"Mitt i natten, i en av de mest symboliskt mättade gudstjänsterna på kyrkoåret, får dopkandidaterna uppleva hur deras liv hör ihop med bibelns berättelser." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Pilgrimsvandringar

Pilgrimsvandringar i södra Halland med omnejd. Detta är ett samarbete mellan Halmstads, Snöstorps, Söndrum-Vapnös församlingar samt Laholms pastorat. Målsättningen är att arrangera vandringar varje månad och ge möjlighet att landa hos sig själv och hos Gud.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Jourhavande präst lyssnar, och det som sägs stannar mellan er. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Nätvandrarchatten för dig som är 12-25 år

Här finns vi och vi vill lyssna på dig som är mellan ca 12 och 25 år. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Det kan vara musiker, pedagoger, diakoner, präster och annat. Alla har gått Nätvandrarutbildningen hos oss och blivit godkända Nätvandrare.

Bibliotek i Mariakyrkan

Sugen på att läsa något? Kanske en livsberättelse om någon som fått sitt liv förvandlat eller kanske något om kristen tro? Biblioteket i Mariakyrkan vill vara en tillgång för hela församlingen.

Frälsarkransen

- en vandringsled på Eldsberga kyrkogård

Välkommen till vävstugans loppis!

Öppet helgfria lördagar 10-14. Välkommen!

Gudstjänster

För närvarande hänvisar vi till kalenderfunktionen där du kan se hur och var kyrkorna håller öppet/firas gudstjänst.

Livets stora stunder

Dop, konfirmation, vigsel och begravning.

Våra kyrkor

I Snöstorps församling finns sju kyrkor och ett kapell. De ligger i Simlångsdalen, Snöstorp och Eldsbergabygden med omnejder.

Barn och ungdom

Alla får vara med i Guds familj. Barnen har en särskild plats i vår församling och i Guds stora familj. I Snöstorps församling hittar du många verksamheter för ditt barn, oavsett ålder.

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Verksamhetsberättelser och församlingsinstruktion

Ladda gärna ner vår verksamhetsberättelse och eller församlingsinstruktionen.

Expedition, bokningar 035-17 97 00

Kyrkogårdsärenden 035-17 97 81

Kyrkoherde Anna-Maria Carlwe 035-17 97 02

Jourhavande präst: Tar emot samtal alla dagar 21-06 https://www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast