Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Södra Vedbo pastorat

Välkommen till Svenska kyrkan i Eksjö, Hult-Edshult, Hässleby-Kråkshult, Höreda, Ingatorp-Bellö, Mellby och Norra Solberga-Flisby församlingar.

På gång i Södra Vedbo pastorat

Konsert med Vanja Modigh

Välkommen onsdag 17 juli, kl. 19:00 till Ingatorps kyrka. Denna kväll bjuds vi på en spännande konsert av vokalgruppen Vanja Modigh.

En bukett sommarblommor i en kruka på ett bord.

Sommarcafe vid Höreda församlingshem

Torsdagar i juli kl. 15.00. Fika, gemenskap och musikunderhållning. Se sommaren program här.

Åberg trio

Välkommen torsdag 11 juli 18:00 till Eksjö kyrka och lyssna till denna Stockholmsbaserad jazzgrupp som levererar melodisk improvisationsmusik.

Pilgrimsvandringar i Eksjö i sommar

Datum för sommarens pilgrimsvandringar i maj, juni och augusti. Vi utgår 17:30 från Kyrkans stuga vid Hunsnäsen.

Läs senaste numret av Kyrkbladet

I Kyrkbladet nr 2 är temat odling. Läs bla om Mats och Carina som skapat en egen klosterträdgård och sommarens program med musik, friluftsgudstjänster och mötesplatser.

Expeditionen har begränsade öppettider i sommar

V 27-32, 1/7-9/8 är expeditionen i Kyrkbacksgården öppen måndag till fredag 10:00-12:00.

Välkommen!

Anmälan till konfirmation 2024-2025 är öppen. Läs mer och anmäl dig här:

Behöver du någon att prata med?

Dela din oro med en medmänniska. Kontaktuppgifter till diakonipersonal och Jourhavande präst mm finner du här.

Här hittar du kontaktuppgifter till vår expedition och vår personal.

Kalender - vad händer i din församling?

Gudstjänster, musik och konserter. Samlingar och grupper för barn, unga och vuxna. I kalendern hittar du allt som är på gång i våra församlingar.

Månadsblad

På månadsbladen syns det mesta som händer i varje församling under varje månad. Ladda ner aktuellt blad här.

Dop i Södra Vedbo pastorat

Alla kan döpas oavsett ålder. Det vill vi gärna fira tillsammans med er - välkommen till dop!

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Har du frågor om personuppgiftsincidenten?

Kontakta kyrkoherde Carl Cedermark: 0381-662320, carl.cedermark@svenskakyrkan.se, eller vårt dataskyddsombud Erika Malmberg: 072-549 64 34, dataskyddsombud@intechrity.se.

Ett stort fång med rosa blommor vid en gravsten.

Skötsel av gravplats inom Södra Vedbo pastorat

Här hittar du aktuell prislista för gravskötsel.

Anslag nya protokoll

Här hittar du senaste protokollen.

Protokoll

Här kan du läsa protokoll från församlingsråden, kyrkoråd och kyrkofullmäktige i pastoratet.

Jobba hos oss

Här hittar du lediga tjänster inom Södra Vedbo pastorat. Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt.

Hyra våra lokaler

Vi lånar ut lokaler till dopkaffe och minnesstund vid begravningar. Vi hyr även ut till sammanträden och andra möten. Se våra lokaler här.

Församlingar, kyrkor och kyrkogårdar i pastoratet

I Södra Vedbo pastorat finns det 7 församlingar med sammanlagt 12 kyrkor och 5 kapell. Här kan du läsa mer om dem.

Matkassar i bil

Stöd en medmänniska i din närhet

Du som har möjlighet att hjälpa en medmänniska är varmt välkommen att ge en gåva till vårt diakonala arbete i pastoratet. Märk din gåva med ”Gåva diakoni” Swish 123 318 63 92 Bankgiro 473-2392

Hittar du inte det du söker på hemsidan?

Använd sökfunktionen uppe i högra hörnet och sök efter den information som du letar efter.