Foto: Lars Hedlund

Skellefteå S:t Örjans församling

Välkommen till vår församling.

Vad händer framöver i församlingen?

Här kan du se den närmaste tidens gudstjänster och ladda hem PDF-er som säger vad som händer den närmsta tiden.

Dop

Jag vill döpa mitt barn eller mig i församlingen

Här kan du fylla i de uppgifter som behövs för att göra en intresseanmälan för dop.

Bibel- & bönehelg i Skelleftehamn

Nytt datum: Helgen 8-10 mars är flyttad till den 31/5-2/6. Välkommen med din anmälan.

Café Knuten

Här kan du fika till självkostnadspris och få dig en trevlig pratstund. Våra öppettider är 9.00 - 15.00 alla vardagar.

Lyssna till våra gudstjänster

Här kan du i efterhand lyssna till inspelningar av våra gudstjänster.

Information om personuppgiftsincidenten

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023.

Kontaktuppgifter

Hur du hittar till oss.

GDPR

Hur förhåller sig församlingen till GDPR-lagen? Här kan du läsa hur du som registrerad kan få veta att, varför och hur vi registrerar och sparar personuppgifter.

Församlingsinstruktion (FIN)

Varje församling ska ha en församlingsinstruktion och den är i första hand ett redskap för anställda och förtroendevalda. Här kan du läsa mer om FIN och också se vår Församlingsinstruktion.

Miljöarbetet

2017 blev S:t Örjans församling miljödiplomerade av Luleå stift. Vad detta innebär kan du läsa om nedan.

Sensus