vy över Tidaholm med TIdaholms kyrka i centrum, bilar kör på vägen som omges av hus på vardera sida.
Foto: Tone Westerlund

Svenska kyrkan Tidaholm

Här ryms en mångfald av mötesplatser och människor.

En siluett av en man och texten "The touch of a king".

The touch of a King

Söndag 28 april kl. 18.00 i Tidaholms kyrka. Förköp av biljetter görs via expeditionen i Kyrkans hus, Tidaholm.

Illustration av några barn och ungdomar som håller varandra i handen, en står på knä i startposition och en stretchar.

Öka farta sista kvartaloppet

Öka farta sista kvartaloppet firar 10 år! Kom och var med och fira, hela familjen! Måndag 6 maj vid Sisustugan, Hellidsberget.

En bilväg som går förbi Kyrkans hus, där är också en flaggstång med Svenska kyrkans flagga samt några bilar vid sidan av vägen.

Kontakt • Personal

Svenska kyrkan Tidaholm

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Samtal och stöd

Behöver du någon att tala med? Att få prata med någon, att få möjlighet att sätta ord på det som känns svårt gör ofta skillnad. Oavsett om du är i akut kris, mitt i en sorg eller av andra anledningar behöver någon att prata med.

En person ger en gåva i en fysisk bössa till Act Svenska kyrkan, personen som håller i bössan har ett vitt band med Act Svenska kyrkans logotyp.

Internationellt engagemang

Vill du vara med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv? Du kan ge en gåva till Act Svenska kyrkan men du kan också engagera dig aktivt genom Svenska kyrkan Tidaholms insamlingsaktiviteter eller i internationella gruppen. Tillsammans förändrar vi världen!

En grusväg mellan två åkrar. I vägkanten står en blå skylt med bokstaven M för mötesplats.

Mötesplatser

Svenska kyrkan Tidaholm har grupper och träffar för människor i alla åldrar, barn, ungdomar och vuxna. Välkommen!

Ett papper med texten Bli medlem och en pil till en QR-kod sitter fasttejpat på ett träd.

Bli medlem

Välkommen som medlem i Svenska kyrkan! Tillsammans kan vi hjälpas åt och gör skillnad. Du behövs!

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

En ängel i sten ligger på mage på en gravsten, på gravstenen syns inristade fåglar och streck i guld.

Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen har hand om det som rör kyrkogården och begravningsverksamheten. Svenska kyrkan Tidaholm har 21 begravningsplatser.

Övre delen av framsidan av Kyrkfönstret nummer 1 2024.

Församlingstidningen Kyrkfönstret

En tidning från Svenska kyrkan Tidaholm med utgivning fyra gånger om året. Nästa nummer kommer ut 31 maj till 2 juni 2024.

En kvinna sitter och skriver på en laptop. Tecknade pratbubblor flyter ovanför datorn.

Lediga jobb

Tidaholm är en stad för alla sinnen där kyrkan har en naturlig plats i de flesta tidaholmarnas liv. Svenska kyrkan Tidaholm består av fem församlingar.

Tillgänglighetsdatabasen

Tillgänglighetsdatabasen (TD) är en databas som erbjuder information till invånare och besökare om tillgänglighet i vardagen. Svenska kyrkan Tidaholms kyrkor finns med i databasen, för att du som behöver lätt ska kunna ta reda på hur tillgängligheten ser ut på olika platser.

Ta mig till Tillgänglighetsdatabasen

Aktuellt i Skara stift

Skara stift

"Tala tydligt om Jesus". Det är mottot för Skara stift som grundades redan 1014 och är Sveriges äldsta stift. Här finns 435 kyrkor och kapell, och en stor och variationsrik verksamhet.

Ulrica Fritzson vald till Skara stifts nästa biskop

Första valomgången genomfördes 20 mars i biskopsvalet i Skara stift. Det slutliga resultatet visar att Ulrica Fritzson valts till Skara stifts 84:e biskop med 50,44 procents stöd.

"A Tree has Fallen - remembering Archbishop Desmond Tutu"

Välkommen på filmvisning och samtal. Måndag 22 april kl. 16.30 på Bio Grand i Skara. Efter filmen samtalar stiftsteolog och biskop electa Ulrica Fritzson med filmskaparen Marika Griehsel och Concord Nkabinde som skapat filmens musik och själv medverkar i filmen.

Arrangemang

Välkommen till mötesplatser för dig med engagemang i Svenska kyrkan! Tillsammans delar vi erfarenheter och får ny kraft och inspiration i våra uppgifter och uppdrag.

Webbaserad framsida till Svenska kyrkan Tidaholms församlingsinstruktion 2022.

Församlingsinstruktion

Svenska kyrkan Tidaholms måldokument

Utsikt över Gamla torget i Tidaholm och husen som omger torget, bild tagen uppifrån.

Tidaholm- en plats för görglädje*

*Görglädje [jö:rglä:dje] är vårt eget ord och beskriver den anda/gnista som finns här. Det är vår görglädje som gör att vi fortsätter utveckla platsen, oss själva och våra företag.

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

Information om personuppgifter - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt i många hundra år och det kommer vi att fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Närbild på notiserna på någons Facebook-sida på datorn.

Följ gärna Svenska kyrkan Tidaholm på Facebook

För att följa Svenska kyrkan Tidaholm på Facebook, logga in på ditt Facebookkonto och sök på "Svenska kyrkan Tidaholm" för att komma rätt.

En mobiltelefon som visar profilsidan för Svenska kyrkan Tidaholms Instagramkonto.

Följ gärna Svenska kyrkan Tidaholm på Instagram.

För att följa Svenska kyrkan Tidaholm på Instagram, logga in i appen Instagram med ditt konto och sök efter "svenskakyrkantidaholm" för att komma rätt.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet