Foto: Josefine Lind

Vaksala församling

Här finner du 700-årig historia och samtida sinnesro.

Kyrkor i Vaksala församling

Vaksala kyrka och kyrkcentrum

En nutida träffpunkt på historisk mark.

Årstakyrkan

En plats för alla åldrar.

Salabackekyrkan

Småkyrka där berättelsen lever.

Aktuellt i Vaksala församling

Jesu sju ord på korset - Joseph Haydn

Konsert med stråkkvartett av Joseph Haydn och andakt. Långfredag kl. 15.00 i Årstakyrkan. Fri entré, kollekt.

Tusen sköna toner

Tango och barockmusik med My Eklund, blockflöjter och Stefan Lövenius, gitarr. 21 mars kl. 19.00 i Årstakyrkan. Fri entré.

Påsken i Vaksala församling

Här kan du ta del av programmet för stilla veckan och påsken i Vaksala församling.

Sjung i påskdagskören

Påskdagen 31 mars inbjuds alla små och stora sångare att sjunga i Vaksalas påskkör på påskdagens gudstjänst i Vaksala kyrka.

Kyrkvaktmästare, Vaksala församling, Uppsala pastorat

Våra två kyrkvaktmästare behöver dig som kollega. Tillsammans tjänstgör ni i Vaksala kyrka, Salabackekyrkan och Årstakyrkan och det är i den sistnämnda du har din placering. Ett varierande och praktiskt arbete med ansvar för lokaler, vid kyrkliga handlingar och med ljud och ljus. Sista ansökningsdag är 13 april 2024.

Nostalgidisco

Hängde du på diskoteken på 60- 70- 80 talet? Då är den här kvällen till för dig! Dansa från kända hits från förr.  12 april i Salabackekyrkan.

Församlingspedagog, Vaksala församling, Uppsala pastorat

Till församlingen på gränsen mellan stad och landsbygd behövs du som församlingspedagog i Årstakyrkan i Uppsala. Du blir en viktig del i barn- och familjeverksamheten med bland annat öppen förskola, miniorer och juniorer, lov- och lägerverksamhet samt skolprojekt. Sista ansökningsdag är 25 mars 2024.

Årsta 46

Årsta 4-6 är Vaksala församlings fritidsverksamhet i Årstakyrkan tre eftermiddagar i veckan för dig som går på mellanstadiet i Årsta- eller Ångelstaskolan.

Grupper för barn 6 - 9 år och hela familjen i Vaksala församling

Här kan du anmäla ditt barn till Mixmax, barnkörerna Tonträffarna, Tonarten och din familj till familjeonsdag.

Agape i Årstakyrkan

Går du i sexan eller sjuan och vill hänga, snacka om livet och fika efter skolan? Då är Agape-gruppen för dig. Första tillfälle 23 januari.

Vaksala församling

Vaksala kyrkcentrum
Vaksala kyrkväg 2
754 45 Uppsala
Telefon 018-430 35 00 (växel)
vaksala.forsamling@svenskakyrkan.se

Personal i Vaksala församling

Vaksala kyrka och kyrkcentrum, Salabackekyrkan och Årstakyrkan.

Bokning och medlemsservice

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden för Uppsala pastorat samt Danmark-Funbo församling.