Till innehållet Till undermeny

Bli månadsgivare och få vår jubileumsbok

Just nu får du som blir månadsgivare jubileumsboken "Vår mission: hopp!" som gåva. I boken har vi samlat 150 år av starka berättelser om Svenska kyrkans internationella engagemang.

Bli månadsgivare

Göra skillnad 2024

Se inspelningarna från programmet som gavs från stora scenen under Göra skillnad helgen. Sju timmar av inspiration, glädje, sorg och musik!

Jubileumsboken – Vår mission: hopp!

I 150 år har Svenska kyrkan verkat för fred och rättvisa i världen – ett av våra viktigaste uppdrag som kyrka. Berättelser från detta arbete har vi nu samlat i jubileumsboken Vår mission: hopp!.

Aktuella katastrofer

Act Svenska kyrkan arbetar just nu med katastrofinsatser i 21 länder. Genom lokala partner, i många fler länder, kan vi snabbt mobilisera stöd när en katastrofsituation uppstår på ny plats i världen.

Swisha en gåva

Att ge via Swish är ett snabbt och enkelt sätt att stödja Act Svenska kyrkan. Swisha en gåva till 9001223 och var med i kampen mot fattigdom, förtryck och orättvisor världen över.

Nyheter direkt till din e-post

Genom Act Svenska kyrkans nyhetsbrev får du uppdateringar, inbjudan till webbinarium och information om hur vi tillsammans kan bygga en tryggare framtid för alla.

Bli månadsgivare – förändra liv varje dag

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Nyheter från Act Svenska kyrkan

1. Göra skillnad firade 150 år av internationellt engagemang

Publicerad 16 oktober 2024

Helgen den 12–13 oktober samlades 800 personer för Göra skillnad – en gemenskapshelg för engagerade i Act Svenska kyrkan. Deltagare kom från såväl Härnösand och Borås som Indien och det Heliga landet.

2. Ny skrift lanseras idag: “Religion och utveckling: Svenska kyrkan som utvecklingsaktör”

Publicerad 15 oktober 2024

3. Nytt stöd till krigsdrabbade i Sudan

Publicerad 14 oktober 2024

Act Svenska kyrkan stöttar sedan tidigare människor som flytt Sudan till grannländerna. Nu bidrar vi med 5 miljoner kronor till de som befinner sig i extremt utsatta situationer inom det krigshärjade landets gränser. Ökad tillgång till rent vatten, säkrad försörjning och minskad risk för könsbaserat våld är några av målen.

Ge en gåva som bidrar till förändring

Om Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Aktuella katastrofer

Act Svenska kyrkans Gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor som förändrar liv. Ge bort en present till någon som går i pension, till kompisen som fyller jämnt eller till brudparet.

Bli månadsgivare och få vår jubileumsbok

Som månadsgivare tar du ställning för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Bli månadsgivare idag