”För att det kan bli det roligaste och mest lärorika du gjort! Mer än du tror”

Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du.

Svenska psalmboken 791

Ditt år att vara konfirmand!

Konfirmationstiden är blandning av lek och allvar, snack om stort och smått. Som till exempel: Vem är jag? Finns Gud? Vad längtar du efter? Hur lever vi ett gott liv? Tillsammans funderar vi över det som hör livet till och skapar en plats där vi får vara som vi är.

Vi åker på läger till Rättvik och har dagläger i Ovanåker.

Vardagsträffarna är varannan torsdag från oktober till maj. Varannan gång på S.t Olofs kapell i Edsbyn och varannan på Johannesgården i Alfta. Med på träffarna är de unga ledare som nyligen varit konfirmander och vuxna ledare som präster och pedagoger.

Vi startar den 10 oktober kl.18.15-20.30 i S.t Olofs kapell i Edsbyn. Välkommen!

Bra att veta om konfirmation

• Konfirmation är helt kostnadsfri, även läger och eventuella resor.
  • Man behöver inte ha någon särskild tro för att delta.
  • Om du inte är döpt innan så blir du det under konfirmandtiden.

Konfirmationstiden avslutas med en högtid söndag den 18 maj 2025

VÄLKOMMEN MED DIN ANMÄLAN!

Anmälan till konfirmation 24/25 skickas till sven.hillert@svenskakyrkan.se

Vi behöver veta:

• Namn:
  • Personnummer: (10 siffror)
  • Adress:
  • Telefon:
  • Ev allergi:
  • Döpt:              Ja    Nej    Vet ej
  • Medlem i svenska kyrkan:    Ja    Nej    Vet ej
  • Målsmans namn:
  • Målsmans personnummer:
  • Målsmans e-post och mobilnummer:

Vi behöver anmälan senast den 28 september men det går också att efteranmäla sig.

Har du frågor?

Hör av dig på sms eller tel: Sven Hillert 073-059 44 69 eller sven.hillert@svenskakyrkan.se

Konfirmation – vadå?

Om du är nyfiken på frågor som rör ditt liv så kommer du att älska konfatiden, för vi pratar mycket om viktiga frågor. Vem är jag? Finns Gud? Framtiden? Vad händer när vi dör? Vad gör livet värt att leva? Har Gud humor? Du har kanske kompisar som konfirmerats. Många som har konfirmerats säger att läger & att få nya kompisar är det bästa med konfatiden.

Foto: Gustaf Hellsing