Blommor.

Svenska kyrkan Ängelholm

Himmel och jord mellan land och hav. Välkommen till Ängelholms församling

Blomma

För dig som behöver någon att prata med

Om du behöver någon att prata med kan du kontakta präster eller diakoner. Du kan även prata med jourhavande präst via telefon, mejl eller chatt.

Framsidan på kalendern med färg och blommor.

Kalender m.m.

Vill du veta vad som händer i församlingen? Här kan du läsa och prenumerera på kalendern.

Mobiltelefon

Här hittar du kontaktuppgifter till oss.

Sand med blommor och snäckor.

Sommarens caféer och kvällar

Under sommarmånaderna kan du besöka någon av våra trevliga caféer eller mysiga kvällar!

Fågel sitter i ett träd och sjunger.

Musik i sommar

Kom och lyssna på någon av sommarens konserter och musikgudstjänster.

Blommor.

Caféer, luncher & träffar

Kom hit och umgås och ät en bit i sommar!

Vill du sjunga i ungdomskör?

Kom till S:t Mikael på tisdagar!

Teatergardin.

Musikalmixen

Nyhet! Musikalmixen är en nystartad grupp för dig som är 6-12 år. Start 5 september.

Livskvalité

Höstens tema: Hopp

Vitkalkad kyrka i skymningsljus.

Besök en sommaröppen kyrka

Välkommen till Blekinges och Skånes sommaröppna kyrkor. Många av kyrkorna har guidade visningar, utställningar, konserter och aktiviteter för barn. Ladda ner mobilappen Kyrkguiden så har du all information nära till hands.

Terminstart

V. 35 startar förskolan och barn- och ungdomsverksamheten igen.

Tro hopp kärlek.

Anmälan till konfirmandgrupper

Efteranmälan till Veckogrupp onsdag och Den största matchen är öppen fram till 30 augusti. Efteranmälan till Sommargruppen är öppen fram till 22 november. Obs! Konfa 10 - Berlin är fullsatt. Obs! Svar om grupper med mera kommer efter den 12 augusti.

Bro.

Vill DU vara med och lysa upp den här staden?

Vill du engagera dig ideellt i Ängelholms församling? Har du lite tid över? Vill du sprida ljus tillsammans med oss? Här kan du läsa om ideellt arbete i församlingen.

Blommor och texten tack för att du är medlem i Svenska kyrkan.

Tack för att du är medlem i Svenska kyrkan

Du bidrar bland annat till mötesplatser, hjälp och stöd för äldre, sjuka, utsatta och för människor som har det svårt.

Grön ruta med texten Ängelholms församling  stödjer Ekumeniskt center  i Zaporizjzja, Ukraina.

Ängelholms församling stödjer Ekumeniskt center i Zaporizjzja, Ukraina

Här kan du läsa om vår kontakt med det ekumeniskt center i Zaporizjzja och hur du kan bidra.

Pratbubbla med texten FREDTalks.

FREDTalks Podcast

FREDTalks podcast är en samtalspodd med kyrkoherde Fredrik Höggren och gäster. I podden är åsikter som uttrycks gästens eller frågeställarnas egna.

Kristen mosaikbild.

Bli medlem i Svenska kyrkan Ängelholm

Som medlem i Svenska kyrkan Ängelholm blir du en del av gemenskapen inom den evangelisk-lutherska kyrkan i Sverige. Du stödjer kyrkan som bärare av en kristen, humanistisk värdegrund och är med i gemenskapen i livets alla skeden.

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan
Man och kvinna håller sina händer i en hjärtsymbol i bröllopskläder.

Vigsel

Varmt välkomna att gifta er i någon av våra vackra kyrkor! Som blivande makar kan man ha frågor kring vigseln. En del av dem försöker vi besvara här. Andra kan man ta upp med prästen vid det vigselsamtal som alltid föregår en vigsel.

Fyra ungdomar som ler och skrattar.

Barn och unga

Vill du träffa nya och gamla kompisar? Välkommen till Svenska kyrkans barn- och ungdomsverksamhet! Vi finns på Arken/Åvalla bakom bion, i S:t Mikael vid ishallen och i Höja församlingsgård.

Löv och bär formar ett hjärta.

Diakoni

Diakoni handlar om att se sin medmänniska, inte minst då livet känns svårt, något som vi alla kan känna i perioder i livet vare sig vi är unga, mitt i livet eller äldre.

Du hittar oss även på Facebook!

Svenska kyrkan Ängelholm på Facebook