Fullt med människor inne i Botkyrka kyrka, vända bort mot kameran som är riktad mot altaret. I höger hörn står det "Tro, hopp och kärlek", med ett regnbågshjärta

Botkyrka församling

I Botkyrka församling gestaltas, med hopp och tillit, Guds nåd för hela skapelsen. Välkommen precis som du är.

Botkyrka församlingblad

I Botkyrka församlingsblad hittar du artiklar, intervjuer, reportage och reflektioner om livet, samhälle och tro.

Kardinal Arborelius besökte Botkyrka kyrka

Måndag 13 maj besökte Anders Arborelius, kardinal och biskop för Stockholms katolska stift Botkyrka kyrka.

Två personer vid ett bord utomhus på sommaren. På bordet står två kaffekoppar.

Öppna mötesplatser i sommar

Välkommen till våra öppna mötesplatser i sommar. Fika, träffa nya och gamla vänner. Något för alla åldrar.

Piano utomhus bland blommor

Lunchmusik

Sång och musik vid lunchtid i veckan, med efterföljande fika eller mat.

En man som spelar på ett piano överöst av sommarblommor.

Sommarmusik i Tullinge kyrka

Konserter varje onsdag 19.00 i Tullinge kyrka, hela sommaren. Fritt inträde.

Majas alfabetssånger på Hågelby

Botkyrka församling på Vi är Botkyrka-festivalen på Hågelby söndag 25 augusti. Allsångskonsert och prova-på-verksamhet.

Solnedgång över havet, med gul himmel och lite moln

Jazz i sensommarkväll

Tre sensommarkvällar med jazz i Tumba kyrka. Söndagar 17.00, fritt inträde.

En kvinna och två små barn står tillsammans med en kvinnlig präst vid en dopfunt.

Drop in-dop och vigsel

Tumba kyrka och Ängskyrkan bjuder in till drop in-dop och vigsel söndag 8/9 och lördag 14/9. Kom som ni är.

Sorgegrupp för ungdomar

Har du mist en förälder, syskon, kompis eller någon annan närstående? I oktober startar vi en sorgegrupp för ungdomar mellan 14 och 18 år.

Pilgrimsbarn - dagläger för barn födda 2012-2015

Sommarläger med pilgrimsinriktning, för dig som är född mellan 2012-2015. Vi träffas 12-16 augusti på Tullinge gård och Lida.

Golvvärmeslingor installeras i Botkyrka kyrka

Botkyrka kyrkas insida restaureras och renoveras

Nu renoveras Botkyrka kyrkas insida. Det gamla värmesystemet byts ut och kyrkan tillgänglighetsanpassas. Arbetet pågår till april 2025.

Dop, konfirmation, bröllop, begravning

Dop, konfirmation, vigsel och begravning. I kyrkan finns det rum för alla livets stora händelser, från livets början till slut. Här kan du boka tid för dop eller vigsel och läsa mer om kyrkans olika förättningar.

Barnfamilj leker och spelar musik i en kyrka

Verksamhet för alla

Gudstjänster, körer, samtalsgrupper, öppen förskola, bibelsamtal och annan gemenskap. Här finns något för alla - oavsett ålder och bakgrund.

Musik och körer

Gillar du att sjunga? Det finns en kör för dig!

Kontakta oss

Välkommen att ta kontakt med oss. telefonnummer och e-postadress till vår expedition och kyrkogårdsförvaltning. Du hittar även kontaktuppgifter till våra medarbetare här.

Någon att prata med

Det kan finnas många skäl till att vilja prata med en diakon eller präst. Samtalen sker under tystnadsplikt och kan handla om många olika saker.

Nyhetsbrev från Botkyrka församling

Vill du få information om vad som händer i Botkyrka församling? Prenumerera på våra digitala nyhetsbrev.

En kvinnlig diakon sitter och samtalar med en kvinna och två småbarn.

Samtal och stöd - diakoni

Vi erbjuder enskilda samtal med diakon, samtalsgrupper för dig som sörjer en anhörig, terapiverksamhet och hjälp för dig som lever i någon form av utsatthet.

Kyrkor och kyrkogårdar

I Botkyrka församling finns sex kyrkor, församlingshem, två kyrkogårdar och en begravningsplats.

Urngravar med gravstenar på en grön gräsmatta. I bakgrunden syns en blå himmel och träd med gula löv.

Kyrkogårdsförvaltning

Kyrkogårdsförvaltningen i Botkyrka hjälper dig med alla frågor om gravrätt, skötselavtal med mera.

Sankt Botvids pilgrimsled

Sankt Botvids pilgrimsled sträcker sig mellan Salems kyrka och Botkyrka kyrka. Vandringsleden är ca 8 km lång.

Information om kommande gudstjänster och aktuell verksamhet i församlingen.