Brunnby församling

Välkommen till Svenska kyrkan i vackra Kullabygden.

Välkommen in i gemenskapen!

Brunnby församling består av människor i alla åldrar, med olika bakgrund och med olika intressen. Välkommen i gemenskapen - på det sätt som passar dig!

Pilgrimsvandringar i Arild i sommar

Välkommen att vandra med oss i Arild fredagar kl. 17.30-18.30 med start 28 juni då vi även inviger Sankt Arildsleden. Vandringarna startar vid meditationskorset, Arilds missionshus, och avslutas vid Arilds kapell där man kan vara med och fira mässa.

Sommarcafé tisdagar kl. 14-15.30

Efter midsommar börjar sommarens caféer. Vi är i församlingshemmets trädgård när vädret tillåter annars inne i församlingshemmet. Ingen anmälan behövs det är bara att komma. Varmt välkomna!

Öppettider kyrka och kapell

Under sommaren utökar vi våra öppettider

Konfirmand 2024-2025

Vi vill hjälpa ungdomarna att formulera sina frågor. Nästan alla ungdomar, på gränsen mellan barn och vuxna, går omkring med många funderingar. Frågor om liv och död, krig och fred, om kärlek, om rättvisa, om framtiden.

Vägkyrka Brunnby kyrka, visning Mölle kapell

Vägkyrka med guidning i Brunnby kyrka 16 juli - 2 augusti. Tisdag-fredag kl. 10-16 visar och berättar vi om kyrkans sevärdheter och berömda takmålningar. Tornvisning fredagar kl. 15. Årets utställningstema är "Bibliska blomster" . Mölle kapell är öppet v 26-32 kl 9.00 - 18.00, med möjlighet att få veta mer om kapellet och dess historia v 29-30 måndag - fredag kl 13.00 - 16.00. Välkommen!

Bli medlem och gör detta möjligt!

I vår församling finns plats för dig som tror och för dig som tvivlar. Här finns alltid en plats för dig. Kyrkan är en plats att vara stolt över, läs här om vad du som medlem är med och gör möjligt!

Vill du bli ideell medarbetare?

Vill du ge av din tid och göra en insats för en medmänniska? Har du en speciell kompetens du vill bidra med? Eller vill du göra något helt nytt?