Dorotea-Risbäcks församling

Välkommen till oss!

Nyheter Dorotea-Risbäck församling

En klubba ligger på en psalmbok på bordet.

Kyrkofullmäktige i Södra Lapplands pastorat

Kallelse till sammanträde på S:t Mikaelsgården i Lycksele, 15 maj kl. 13.00 för handläggning av ärenden enligt anslag hos församlingarna. Kerstin Olla Grahn, ordförande

Suicidpreventiadagen

10 september

Det här är vi & det här gör vi

Många vill gärna få besök och någon att tala med!

Konfirmation

Konfirmationen är ett erbjudande till dig som är nyfiken på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda för dig.

Dop

Ett litet barn har kommit till världen. En ny människa är född. Det vill vi gärna fira tillsammans med er! Därför vill vi i Dorotea-Risbäcks församling hälsa er välkomna till dop!

Vigsel

Bröllop är fest. Ett minne för livet. Inte bara för dem som gifter sig utan också för släkt och vänner.

Här finner ni information om vår musikverksamhet

En molnig solnedgång i skärgården.

Begravning

Den kristna riten för att säga farväl och tacka för en människa är en gudstjänst. I begravningsgudstjänsten överlämnar vi den avlidne till Gud.

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan finns när någon behöver samtala för att bearbeta oro, sorg och livskriser; när behov finns för närvaro, andakt, förbön, nattvard eller utläsning.

Hopp.nu

Vill du prata med någon som lyssnar?

Animation där en person lutar sig fram och vinkar till en annan.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Är du en leverantör till oss?

Faktura adress:

Södra Lapplands pastorat
Fack 77800142
750 15 Uppsala

Leverantörsfakturor i SEK kan mejlas som ett bifogat dokument till
77800142@faktura.svenskakyrkan.se

E-faktura

Södra Lapplands pastorat följande uppgifter:

GLN-nummer: 2520040623

VAN-leverantör: Swedbank

OBS! Referens ska alltid finnas på fakturan.

händer/hänt i församlingen

[Inget innehåll angivet]