Två barn leker med dockorna i julkrubban.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Kyrkis i Grillby, 4-5 år

Kyrkis är en grupp för barn, där vi leker, pysslar och bekantar oss med Bibeln. Föranmälan.

Personal från Svenska kyrkan hämtar barnen vid Grillby förskola och Solstrålen, och följer med dem tillbaka. Föranmälan krävs.

Dag: måndagar kl 9.00–10.45
Terminsstart: 9/9
Terminsslut: 9/12
Plats: Grillbylokalen, Torget 6A, Grillby
Kontaktperson/anmälan: Clara Lindahl Hall och Åsa Jansson, se nedan. Mejla oss på villberga.barnverksamheten@svenskakyrkan.se

Efter skolan Grillby

Välkommen till oss i Grillby! Här finns flera grupper efter skolan, för förskoleklass upp till årskurs 6. Vi leker, äter mellis, pysslar och pratar. Föranmälan krävs.

Att barn sitter vid en rutchbana och sträcker upp armarba och ser glad ut. Ett annat barn står på stegen på rutchbanan.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.