En enkel tallrik med orangebrun rykande soppa. Bordet runt omkring är fyllt av glas, koppar, bröd och dekorationer.
Foto: Johannes Frandsen

Sopplunch & föredrag, Lillkyrka

En mötesplats i Lillkyrka församlingsgård som börjar med ett föredrag och fortsätter med soppa och gemenskap. Soppan kostar 40 kr.

Tid: Fredagar kl 12.00- ca 13:35
Datum HT24: 20 sep, 18 okt och 15 nov
Plats:
Lillkyrka församlingsgård
Program:

• 20 september: "Pionjären Britta Holmström och Individuell Människohjälp", Birgitta Brolin berättar och Ulla Lindgren säljer dukar med mera.
  • 18 oktober: "Kråkendals skulpturpark", konstnären Göran Lacksell visar bilder och berättar om sitt livsverk.
  • 15 november: "Björkeby – om Trögden i tiden", författaren Eva Emanuelsson berättar om sina romaner om livet på landet.

Se även löpande information på Boglösa och Veckholms församlingars Facebooksida

Kontaktperson: Erika Cyrillus, se nedan

Tre personer sitter i en soffgrupp och lyssnar på en kvinna som står upp framför dem och pratar.

Grupper & verksamheter

Här hittar du mötesplatser för barn, ungdom och vuxna. Vi har körverksamhet, soppluncher, bibelstudium, sorgegrupper och mycket annat. Vi finns också på Sjukhuskyrkan och Ledningsregementet.