Foto: Josefin Casteryd

Seminarium om vår mission: hopp

Välkommen till ett engagerande samtal om Act Svenska kyrkans roll i en föränderlig värld. Vår mission: Hopp. Fredag 27 september 2024 kl. 18.00-19.30, Brunnsbokyrkan

Har du läst den nya jubileumsboken? Utifrån 150 år av internationellt engagemang i Svenska kyrkan publiceras "Vår mission: Hopp" med reflektion, historik och avstamp inför framtiden. Vi inbjuder till ett tankeväckande seminarium med fördjupning i frågor om internationell mission och diakoni och om Act Svenska kyrkans utmaningar i en tid av förändring. Boken "Vår mission: Hopp" finns till försäljning på plats på seminariet och i Act Svenska kyrkans monter på bokmässan.

Tillsammans med en panel med Svenska kyrkans internationella chef Erik Lysén i Uppsala och stiftsadjunkterna Anders Stenbäck och Anna Cöster i Göteborg leds vi i ett samtal av Frida Falk, redaktör för jubileumsboken. Du får möjlighet att ställa frågor och dela tankar.

• Vi dyker ner i boken och dess budskap om hopp och gemensamt engagemang.
  • Reflekterar över begreppet internationell mission och dess relevans i en globaliserad värld.
  • Utforskar Act Svenska kyrkans arbete idag och de utmaningar vi står inför tillsammans som kyrka.

Använd gärna kollektivtrafiken. Reseplaneraren för Västtrafik hittar du här.
Ange din utgångspunkt och destination. Från: nuvarande position (eller välj en specifik hållplats), Till: Brunnsbotorget. Ange ankomsttid ca 17:45.

Se även seminariet ”Bistånd och mission på nya villkor – men med en komplicerad historia” på Bokmässan. Läs mer här.

Kostnadsfritt

Fredag 27 september 2024 kl. 18.00-19.30, Brunnsbokyrkan