Foto: Mikael Ringlander

Filmfestival 2024

Göteborg Film Festival 2024 äger rum mellan 26 januari och 4 februari. Festivalen sker på biograferna i Göteborg och vissa filmer kommer parallellt att visas även digitalt.

Biopremiär för Om alla bara drar

15 mars har filmen som vann Svenska kyrkans filmpris Angelos 2024 premiärvisning. Kom till Hagabion i Göteborg 18 mars och träffa regissörerna i samtal med bland andra idéhistoriker Sven-Eric Liedman. Boka biljett här!

Vinnare av Svenska kyrkans filmpris Angelos 2024 är Om alla bara drar, av Karin Wegsjö och Nazira Abzalova

Under premiärvisningen på Göteborg Film Festival söndagen den 28 januari delades priset ut av biskopen i Göteborgs stift Susanne Rappmann.

14 filmer nominerade till Svenska kyrkans filmpris 2024

Den 26 januari invigs den 47:e upplagan av Göteborg Film Festival. Här kan ni läsa vilka filmer som är nominerade till Svenska kyrkans filmpris Angelos!

Jury för Svenska kyrkans filmpris Angelos 2024

Juryn bestående av Anne-Louise Eriksson, Paula Wahlbom och Mikael Ringlander ser de fjorton nominerade filmerna och väljer vinnande film. Priset utdelas av biskop Susanne Rappmann vid filmens första visning under Göteborg Film Festival.

Fokusseminarium om AI på Hotel Draken och samtal på DocBar - Svenska kyrkan medverkar

Se program måndag 29 januari och fredag 2 februari här.