Filmfestivalen 2023

Vinnare av Svenska kyrkans filmpris Angelos 2023 är dokumentärfilmen Puss hej då av Annika Fredriksson

Under premiärvisningen på Göteborg Film Festival söndagen den 29 januari delades priset ut av biskopen i Göteborgs stift Susanne Rappmann.

Nominerade filmer till Svenska kyrkans filmpris Angelos 2023

I år är det tjugoandra året som filmpriset Angelos kommer att delas ut till vinnande film. Femton filmer deltar och här kan ni läsa mer om dem.

Jury för Svenska kyrkans filmpris Angelos 2023

Juryn bestående av Sofia Sjö, Christer Nilson och Mikael Ringlander ser de femton nominerade filmerna och väljer vinnande film. Priset utdelas av biskop Susanne Rappmann vid filmens första visning under Göteborg Film Festival.

Välkommen hem till en suggestiv föreställning som tolkar hemkomst

Tisdagen den 31 januari kl. 18.00 på Hagabion. Biljett krävs för entré. Medverkar gör bland andra tidigare ärkebiskop Antje Jackelén.