Med sikte på framtiden – på jakt efter hoppet

Allt hänger ihop – människor, jorden, universum. Kosmiskt och vardagligt flätas samman. Välkommen till ett samtal om hopp och nya drömmar i en tid av mörka moln som klimatkollaps och krig. Torsdag 25 sep 2024 kl. 19.00, Betlehemskyrkan

Om vi zoomar ut – eller zoomar in – ser vi att allt hänger ihop. Vi hänger ihop med andra människor, vi är också en del av jorden och universum. Därför hör det kosmiska och det vardagliga ihop. Därför behöver biologi, ekologi och teologi mötas, liksom konst, vetenskap och politik. Ett samtal på jakt efter hoppet och efter nya drömmar att drömma i en tid som skuggas av allt fler mörka moln – klimatkollaps, krig, militär upprustning – vid horisonten.

Kostnadsfritt

Torsdag 25 sept 2024 kl.19.00, Betlehemskyrkan

Medverkande:
Anita Goldman, författare, kulturjournalist
Ulf Danielsson, professor i teoretisk fysik, författare
Petra Carlsson Redell, professor i systematisk teologi, författare
Samtalsledare: Annelie Anderberg, verksamhetsutvecklare Hållbarhet, Studieförbundet Bilda

Programmet är en del av Betlehemskyrkans ”Bokmässan i BK” under bokmässan i Göteborg.

Arr: Betlehemskyrkan, Valv, Bilda, Kultursamverkan Svenska kyrkan