Foto: Kristina Bergqvist

Utställningar

Upptäck en rikedom av konstnärliga uttryck genom Kultursamverkans dynamiska utställningar. Varje verk bär med sig en unik berättelse och utmanar betraktare att utforska olika känslomässiga och intellektuella dimensioner. Besök utställningarna och låt konsten väcka din nyfikenhet,

Utforska en värld av konstnärlig mångfald och kreativitet genom de mångfacetterade utställningarna som Kultursamverkan arrangerar kontinuerligt. Från måleri till skulptur, fotografi till installationer. Varje utställning är en resa genom olika uttrycksformer och teman.

Besökare kan fördjupa sig i de subtila nyanserna i varje konstverk och uppleva känslor som sträcker sig från glädje till reflektion, och ibland till och med en utmanande förståelse för världen omkring oss.

Låg tröskel till Håpets katedral och andra heliga rum

På domkyrkoplan utanför Göteborgs domkyrka skapas under Vetenskapsfestivalen en interreligiös mötesplats där du kan ”gå in i” Håpets katedral och några av Göteborgs heliga rum i en Virtual Reality-upplevelse och lyssna till berättelser från personer som har dessa rum som sitt ”andra hem”. Domkyrkoplan, 17-20 april.

Allas rum – vad spelar heliga rum för roll?

Är våra religiösa traditioners heliga rum allas rum och varför skulle det kunna vara så? Fredag 19 april 2024 19.00-20.00, Domkyrkan Göteborg.

Det går till historien