Livsnära temakväll med musik

Hitta hem - Om gudslängtan och att hitta sitt sanna jag. Musikalisk temakväll med gospel. Robert Eriksson, Java Gospel och Torslanda gospel medverkar. Onsdag 28 feb 2024 kl. 18.30-21.00, Amhults kyrka

Så många av oss längtar … ofta till något annat, till något bättre, till något mer. Men kanske handlar vår längtan djupast om att upptäcka vem vi innerst inne är. Att hitta hem till sig själv.

Välkommen till en musikalisk temakväll där Robert Eriksson tar hjälp av både gospel, popu lärmusik och kyrkofäder för att få oss att upptäcka det stora: Allt som vi behöver finns redan inom oss, som en gåva från Gud.

Robert Eriksson är pastor, författare och musiker. Den här kvällen får vi besök av honom tillsammans med Java Gospel, en stor gospelkör som – liksom Robert – hör hemma i Betlehemskyrkan i Göteborg. Han kommer att dela tankar ur sin nya bok Hitta hem och sjunga sånger med anknytning till temat. Torslanda Gospel medverkar även vid ett par tillfällen under kvällen.

Caféet är öppet från 17.30 och i pausen bjuds det på frukt, godis & bokbord.

Onsdag 28 februari kl 18.30-21.00, Amhults kyrka

Arrangörer: Svenska kyrkan Torslanda Björlanda, Svenska kyrkan Kultursamverkan, Göteborgs stift, Bok&Media, Sensus

För mer information: Margot Holmgren, tel 031-731 90 26.