Lyssna

Modet att leda i omvälvande tider

Välkommen till en inspirerande dag för ledare inom yrkesverksamhet och ideella sammanhang! Möt Tomas Sjödin, Julia Romanowska, Per Starke, Britta Hermansson samt Ewa och Magnus Bylander. Tis 5 nov 2024, kl. 9.00–16.00, Göteborg.

Tomas Sjödin, pastor, författare och krönikör i GP, Julia Romanowska, musiker, forskare,
ledarskapsutvecklare och författare till boken Schibboleteffekten, Per Starke, chef
inom Sv kyrkan på riksplanet och författare till bl a boken Generalsekreteraren,
Britta Hermansson pastor, författare och känd genom podcasten ”Brittas vardagsrum”
och Ewa & Magnus Bylander, platschefer på Gullbrannagården utanför Halmstad.

EBF:s lokaler, Kungsgatan 45, Göteborg. Arr: MJ Bok & Media i samarbete med Räddningsmis sionen, EBF i Gbg, Kultursamverkan Gbg:s stift & Libris förlag

Kostnad: 450 kr. (Lunch på stan ingår inte).
Allt ev överskott går till Räddningsmissionens sociala arbete.
Anmäl dig här senast 30 oktober

Tisdag 5 nov 2024 , kl 9.00 –16.00, Göteborg

Vill du veta mer kontakta mig gärna!

Mats Johansson

9.00 Dag Hammarskjöld
Per Starke. Vem var han och vad kan vi lära oss av honom om ledarskap i vår tid?
10.00 Fika
10.45 Ledarskap, konsten och människans ansvar
Julia Romanowska. Vad händer när chefer utsätts för konstens omstörtande värld. Hur påverkar det deras syn på makt och ansvar?
12.00 Vad utmärker en god arvbetsplats?
Britta Hermansson samtalar med Ewa & Magnus Bylander om Gullbrannagården, som nyligen utsågs till en av Sveriges bästa arbetsplatser.
12.30 Lunch på stan (ingår ej i avgiften)
14.00 Färre plåster
Britta Hermansson. Om att leda, ge och ta emot rakt igenom sårbarhet och skörhet – i sitt eget och andras liv.
14.45 Förfriskningar & samtal i grupper
15.15 Ledarskap sitter i blicken
Tomas Sjödin. Om ett ledarskap som orkar stå stilla i en värld som snurrar allt fortare och vars viktigaste fråga inte är ”Vad ska vi göra?” utan ”Vilka ska vi vara?”