Till innehållet Till undermeny

Välkommen till JÄMSHÖGS FÖRSAMLING

------- ”TILLSAMMANS i vänskap med människan, skapelsen och Gud" ------- Jämshögs kyrka och Olofströms kyrka är vanligen öppna vardagar 9-15. Välkommen in sitt ner i lugn och ro, tänd ett ljus!

Söndagen 20 oktober

Varmt välkommen fira Mässa klockan 10.00 med Daniel Stenström i Olofströms kyrka. Lovsångsgruppen medverkar. Söndagens kollekt går till Asylrättscentrum, swisha till 123 502 4591.

Stiftelsen ”Till minne av min mor”

Stiftelsen har till ändamål att ge bidrag till ensamstående äldre behövande kvinnor bosatta inom Jämshögs församling i Blekinge län. Ansök om medel senast 6 november 2023

Allhelgonaveckan

Måndag 28 oktober - Söndag 3 november 2024 Här hittar du allt som händer hos oss. Vi uppmärksammar och minns dem som inte längre finns ibland oss. Du är inte ensam i sorgen.

LUCIA!

Sjunga, lussa och ha kul TILLSAMMANS! För dig mellan 6 - 12 år

Sinnesromässa i höst

Vi firar Sinnesromässa tillsammans i Olofströms kyrka, torsdagar ojämna veckor. 29/8, 12/9, 29/9, 10/10, 24/10, 7/11, 21/,11, 5/12 och 19/12 Fika finns från klockan 17.30 Sinnesromässa klockan 19.00 Varmt välkommen.

Stilla dag!

En dag TILLSAMMANS i tystnad och stillhet med tid för bibelord, vila och reflektion.

OKTOBER!

Hösten är här! I vårt månadsblad hittar du allt som händer hos oss i oktober. Välkommen! Månadsbladet finns att hämta i våra kyrkor och församlingshem.

Barn & familj hösten 2024

Äntligen drar våra barngrupper igång! Här kan du kolla och anmäla dig till någon eller några av hösten grupper inom Barn och familj! Gamla godingar och många nya roliga och spännande grupper!

Ungdom

Här hittar du våra grupper för ungdomar och unga vuxna! I höst kan du anmäla dig till Amazing race, Ungdomsgruppen, X-chansen och konfirmation.

Konfirmation 2024-2025

Nu är det dags att anmäla sig till konfirmation 2024/2025. Läs om våra olika grupper och anmäl dig! Välkommen!

Våra mötesplatser hösten 2024

Nu öppnar våra mötesplatser upp med höstens program. Tillsammans ses vi på Kyrklunch, Tisdagsträff, Bokcafé, Sinnesro, Filmkvällar, Torsdagsträffar, Gud i en kaffekopp med mera. Här hittar du all info, program tider och platser. VI möts i höst TILLSAMMANS i varm gemenskap!

Filmkvällar hösten 2024

Välkommen till höstens filmkvällar! Vid tre tillfällen så visar vi film och bjuder på popcorn!

Gud i en kaffekopp!

TILLSAMMANS kommer vi med våra frågor och erfarenheter och låter dessa möta bibelns berättelser. Nästa träff är den 16 oktober! Välkommen! Jesper och Daniel

Våra GUDSTJÄNSTER

Här hittar du information om Gudstjänster, veckomässor och kyrkornas öppettider. Länkar till livesändningar.

Höstens Kyrknytt!

Höstens nummer av Kyrknytt är här! I tidningen kan du läsa om allt som händer hos oss under hösten. Gudstjänster, musik och körer, våra mötesplatser, barnverksamhet, aktiviteter mm. Välkommen till en höst TILLSAMMANS med oss! Saknar du tidningen? Hör av dig till oss så skickar vi ett exemplar.

TAGE! (TA och GE)

Lilla Affären i Olofströms församlingsgård och på Petrusgården i Jämshög

Välkommen att handla från Lilla Affären presenter, böcker, småprylar med gott samvete! Lilla Affären finns i entrén till Olofströms församlingsgård och på Petrusgården i Jämshög. Det går bra att betala med swish.

Hjärtstartare i Jämshögs församling

Jämshögs församling har hjärtstartare på 3 platser. Hjärtstartarna utanför entrén till Petrusgården, församlingsgården i Jämshög och Olofströms kyrka/församlingsgård är placerad i ett uppvärmt skåp och är tillgängliga dygnet runt för ALLA som kan behöva dem. Den tredje finns i Jämshögs kyrka.

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

VÅRA  VERKSAMHETER!
Välkommen TILLSAMMANS med oss!

Barn & Familj

Våra grupper under hösten 2024 är Småbarnsrytmik, Små och stora, Barnvagnsbio, Lek och mini-bagarna, Naturligt-vis, Riddarskolan, Oordnig och Pizzabagarna. Hoppas vi ses!

Ungdom

Körer och musik

Jämshögs kyrkokör, Mix-kören, Lovsångsgruppen, Psalm och sång och Holje drängar

Diakoni - Mötesplatser

Kyrklunch, Bokcafé, Tisdagsträff Olofström, Torsdagsträff Jämshög, Sinnesromässa, Besöksgrupp, Enskilda samtal

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser