En kvinnlig präst håller en liten bebis i famnen ovanför dopfunten.

Drop-in-dop i Gräshagskyrkan

Välkommen till drop-in-dop i Gräshags kyrkan lördagen den 5 oktober kl. 13.00-15.00.

Ett vackert och enkelt sätt att döpas men också samtidigt få fira dopdagen med de allra närmaste. Lite enklare men lika kärleksfullt. Att döpas kan vara så enkelt som att endast ta sig till kyrkan.

Anmälan sker till prästen, se telefon nummer nedan eller anmäl dig när du kommer till kyrkan och likaså hur många gäster du önskar ta med dig på dopfesten efteråt.

Vi ordnar med festen för den stora dagen. Vi har förberett och planerat. Vi har bryggt kaffet, blåst upp ballonger och dukat till fest. Ta med Dig mellan 5-10 personer.

Här finns präst, musiker, vaktmästare för att fira dagen med Er. Kom som Ni är- själva eller med nära och kära.

Det finns ingen åldersgräns och det är aldrig försent att döpa sig. Liksom vid andra dop så kostar inte ett drop-in-dop någonting.

1. Dopet har ingen åldersgräns- unga och gamla i alla åldrar kan döpas.
  2. Personer under 18 år behöver samtliga vårdnadshavares tillstånd. Ta med deras legitimationer om de inte närvarar. Från 12 års ålder krävs att barnet själv ger sitt samtycke till dopet.
  3. Väljer Du att ha faddrar så behöver de vara döpta. Självklart kan de också döpas i samband med drop-in-dopet.
  4. Dopdräkt finns att låna till barn och vuxna för den som vill. Det går också bra att döpas i sina vanliga kläder.
  5. Den som vill döpas som vuxen ska ta med sin legitimation.
  6. Om Ni inte är folkbokförda i Sverige, eller saknar personnummer, bör ni kontakta prästen i förväg.

Bokning & kontakt

För bokning av dopfika vid dopfesten, kontakta Anna-Karin Hultman enligt uppgifterna nedan.

Här kan du läsa mer om dopet: www.svenskakyrkan.se/dop