Foto: Josefin Casteryd /Ikon

Det händer i Gräshagskyrkan

Kyrkan är full av verksamhet. Kom in och upptäck något nytt.

Gräshagskyrkans frukostklubb

En mötesplats i Gräshagskyrkan där vi delar gemenskap för uppbyggelse av kropp, själ och ande. Fredagar kl. 09.00-11.00.

En stapel av hjärtformade våfflor på en tallrik, toppade med grädde och sylt.

Våffelcafé

Dela gemenskap och våfflor i Gräshagskyrkans våffelcafé.

Levande ljus i mörkret

Kroppsintegrerad meditation för styrka, smidighet och sinnesro, digitalt via Zoom

Välkommen att delta i kroppsintegrerad meditation via din dator. Meditationen är en väg till existentiell hälsa och ett sätt att möta Gud. Via videokonferens Zoom möts vi knappt en timme på torsdagar. Vi mediterar på golvet, så ha mjuka kläder på dig. Inga förkunskaper krävs.

En kvinnlig präst håller en liten bebis i famnen ovanför dopfunten.

Drop-in-dop i Gräshagskyrkan

Välkommen till drop-in-dop i Gräshags kyrkan lördagen den 5 oktober kl. 13.00-15.00.

Livingroom - vardagsrum för unga vuxna och studenter

Hej student! Behöver du mer pluggutrymme? Vill du umgås och samtala om livet? Välkommen till Gräshagskyrkans vardagsrum! Slå dig ner, plugga, fika och prata med oss om livet och Gud. Vi avslutar dagen med gudstjänst med mässa. Notera i din kalender: onsdagar i Gräshagskyrkan. Läs mer här!

Några ungdomar spelar kort runt ett bord.

Öppen gemenskap och grupper i Gräshagskyrkan

Här hittar du vad som är på gång i Gräshagskyrkan.

Kören Nova

Kören Nova är för dig som vill satsa lite extra på körsång. Sökning och intagning sker före terminsstart.

Gräshagens kyrkokör

Gräshagens kyrkokör är en aktiv kör som regelbundet sjunger i gudstjänster och i olika körprojekt.