Foto: Unsplash

Musikstipendium - ansök senast 13 oktober för 2024 års utdelning

Svenska kyrkan Jönköping delar vartannat år ut ett musikstipendium till en ungdom som är eller har varit aktiv i församlingens musikliv och vill utveckla sin musikaliska gåva på en högre nivå.

Som kyrka ser vi musiken som Guds gåva, till människors glädje och Guds ära. En glädje som märks inte minst hos många av de barn och ungdomar som fått möjlighet att upptäck musiken genom kyrkans olika sammanhang.

För att uppmuntra till vidare musicerande och eventuella musikstudier delar Svenska kyrkan Jönköping ut ett musikstipendium. Stipendiet som är 15 000 kr delas ut vartannat år.

Nu är det dags att ansöka om stipendiet 2024

Stipendiet kan sökas av ungdomar som...

• Är födda tidigast 2001.
  • Har eller har haft ett aktivt musikaliskt engagemang i Jönköpings församling.
  • Vill fortsätta att utveckla sin musikaliska gåva på en högre nivå.

Din ansökan ska innehålla

Födelseår och personuppgifter.
Beskrivning av dig själv och ditt musikaliska och kyrkliga engagemang.
Ange en eller flera referenter, någon bör vara kopplad till Jönköpings församling.

Stipendiet delas ut vid en gudstjänst eller konsert i Kristine kyrka eller Sofiakyrkan under hösten eller vintern 2024/2025

Skicka din ansökan till

Jönköpings församling, Östra Storgatan 45, 553 21 Jönköping

Har du frågor? Kontaka Fredrik Sjöblom eller Kerstin Johansson, kontaktuppgifter nedan.

Senast 13 oktober 2024 vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram mot din ansökan!