Foto: Josefine Setterström

Samtalsmottagningen

Ibland kan livet vara tungt. Då kan det vara bra att ha någon att prata med - för att prata hjälper. Välkommen - du hittar oss på Prästgränd 1 i Jönköping vid Kristine kyrka.

Svenska kyrkan Jönköping erbjuder samtalsstöd för alla, oavsett ålder, sexualitet eller religion. Det är helt kostnadsfritt och utan journaler. Här kan du prata med en professionell medmänniska - en diakon eller präst med tystnadsplikt - för stöd och vägledning. Ingen fråga är för stor eller för liten.

Samtalen kan handla om precis vad som helst. Du bestämmer. Relationer, tankar om livet i stort och smått, tro och religion, funderingar om framtid, identitet med mera.  Vi finns här för dig oavsett om du känner dig nedstämd, ensam, orolig - eller kanske glad och förväntansfull. Ibland räcker det med ett samtal, ibland behövs flera samtal under en längre period.

Vi som arbetar här har tystnadsplikt och för inga journaler. Dina kontaktuppgifter raderas efter avslutad kontakt hos oss. Samtalen är kostnadsfria.

Läs mer om:
Tystnadsplikt: Så fungerar tystnadsplikten i Svenska kyrkan
Hur vi behandlar dina personuppgifter:  Dataskyddsförordningen, GDPR

Vill du boka ett samtal? Fyll i formuläret så hör vi av oss!

Hitta till familjerådgivningen och samtalsmottagningen

Svenska kyrkans Familjerådgivning i Södra Vätterbygden och samtalsmottagningen finns i gemensamma lokaler - centralt alldeles intill Kristine kyrka på Öster.