Foto: Magnus Aronson /Ikon

Andlig fördjupning

Andlig fördjupning handlar om din personliga längtan och nyfikenhet. Det finns olika sätt att reflektera över och utforska kristen tro och liv. Här hittar du bibelguider, poddar, inspelade böner och annat material som kan hjälpa dig att utforska just din tro.

Biskop Sören Dalevis poddar

Här hittar du inspelade avsnitt från biskopens poddar: Människa bland människor och Nyfiken i en strut.

Pedagogiska rummet

Ett digitalt samtalsrum i gränslandet mellan pedagogik, teologi, didaktik och religionsmöten.

Kyrkans klassiker

Upptäck kyrkans tro och liv under ett kalenderår, gör Kyrkans klassiker. Det handlar om att be, läsa bibeln, fira gudstjänst och träna sin omtanke om andra. När du är klar blir du inbjuden till biskopsgården i Karlstad för att fira!

Bibelguide: Matteusevangeliet

Här hittar du biskop Sören Dalevis guide till Matteusevangeliet. Det ger dig stöd till läsning av evangeliet, antingen om du läser ensam eller i en bibelstudiegrupp. Guiden är uppdelad i sju träffar och en introduktion.

Retreat och pilgrim

Retreater, andlig vägledning och pilgrimsvandrigar är också sätt att utforska din andliga längtan och sökande. Då och då arrangerar Karlstads stift retreater och andliga vägledningsdagar. Håll utkik på sidan Utbildningar och arrangemang om du är intresserad.

Pilgrimsvandringar och andra aktivieter där du kan fördjupa din tro arrangeras runt om i Värmland och Dalsland. Kika i Svenska kyrkans gemensamma kalender för att ta reda på vad som händer i nära dig.

Utbildningar och arrangemang

Här hittar du utbildningar och andra arrangemang för dig som är förtroendevald, ideellt engagerad eller allmänt intresserad av Svenska kyrkan i Karlstads stift.

Pilgrim

En pilgrimsvandring är en yttre vandring som hjälper oss med den inre vandringen, mot en större personlig insikt och en större personlig mognad.

bildpuff kalender

Kalendern

Vad händer i Svenska kyrkan? Vår gemensamma kalender visar aktiviteter och verksamhet runt om i landet.

Tidskrifter

Bild på Korsväg 4 2023

Tidskriften Korsväg

Korsvägs uppgift är att stimulera teologisk reflektion över kristen tro, kyrkans identitet och kyrkans uppgifter som kristen församling.

Kyrknytt

Kyrknytt är en tidning om livsfrågor och kristen tro. Här kan du läsa utvalda artiklar från 2017-2023 digitalt.