Här hittar du alla nyheter från Karlstads stift

Senaste nyheterna från Karlstads stift

Beslut i stiftsstyrelsen 10 juni

Sammanfattning av beslut vid stiftsstyrelsens sammanträde den 10 juni 2024.

Lövträdsplantering minimerar risk i stiftets skogar

Nu planteras drygt 5 000 ekar i Dalsland och en mix av lövträd och buskar i Almar strax norr om Karlstad. Syftet är framför allt att få till ett skogsbruk med blandskog som tål klimatförändringens effekter.

Från vårens stiftsfullmäktige 2024

Stiftsfullmäktige i Karlstads stifts samlades måndag 27 maj. Under sammanträdet fastslogs bland annat Karlstads stifts och Prästlönetillgångarnas årsredovisningar för 2023.

Alla nyheter

Beslut i stiftsstyrelsen 10 juni

Publicerad:

Sammanfattning av beslut vid stiftsstyrelsens sammanträde den 10 juni 2024.

Lövträdsplantering minimerar risk i stiftets skogar

Från vårens stiftsfullmäktige 2024

Publicerad:

Svenska kyrkan fyller sommaren med musik – körkonsert i domkyrkan inleder

Publicerad:

Under sommaren är det aldrig långt till ett musikevenemang. Runt om i Värmland och Dalsland arrangerar Svenska kyrkan konserter, musikgudstjänster och andra musikaktiviteter. Den musikaliska bredden är stor, och de allra flesta arrangemangen är helt gratis att ta del av. Sommarmusiken inleds med en stor körkonsert i Domkyrkan i Karlstad den 29 maj.

Beslut i stiftsstyrelsen 22 april

Publicerad:

Sammanfattning av beslut vid stiftsstyrelsens sammanträde den 22 april 2024.