Våra barngrupper

Änglakafé, Gott och blandat eller Vildmarkskyrka. Vi erbjuder grupper och aktiviteter i Mörarp, Påarp, Välluv och Ekeby för barn i alla åldrar och för familjer! Höstterminen börjar vecka 36. Se alla grupper och tider här!

Gud och spaghetti

Välkommen till ”Gud och spaghetti”! Ett par gånger i höst välkomnar vi till våra söndagsträffar ”Gud och spaghetti”.

Vad är ”Gud och spaghetti”?

Vi träffas en söndag klockan 12 och äter lunch tillsammans, självklart något med spaghetti. Efter lunchen dukar vi fram pyssel på dagens tema. Sedan avslutar vi med att gå bort till kyrkan och fira en enklare familjegudstjänst med efterföljande kyrkkaffe och kaka.

Vem är välkommen till ”Gud och spaghetti”?

Alla oavsett ålder är välkomna! Man kan komma själv eller med sina barn/barnbarn eller följa med sin granne. Med andra ord, alla som tycker det verkar intressant eller vill äta lunch tillsammans med andra innan man går på gudstjänst.

När är det ”Gud och spaghetti”?

Söndag 20 oktober kl. 12 till cirka 14.45 i Mörarp församlingshem.

Söndag 17 november kl. 12 till cirka 14.45 i Ekebygården.

Kostnad och anmälan:

Kostnad: 60 kr. per vuxen. Barn äter gratis.

Anmälan via mejl till marie.e.persson@svenskakyrkan.se eller via telefon 042-717 00.

Anmälan senast torsdagen i samma vecka som ”Gud och spaghetti” äger rum.

Välkommen!

VÅRA BARNGRUPPER:

Vi har en stor verksamhet för barn i alla åldrar och för familjer. Våra aktiviteter äger normalt rum i Mörarps församlingshem, i Lilla Kupan i Påarp, i trädgården vid Välluvs församlingsgård och på Ekebygården.

ADRESSER:

Mörarps församlingshem:
Brandmansgatan 3 i Mörarp.

Lilla Kupan i Påarp:
Lokföraregatan 20 B i Påarp.

Välluvs församlingsgård:
Välluvsvägen 22, Påarp.

Ekebygården:
Pastorsgatan 10 i Ekeby.

Tider för hösten 2024:

Änglakafé i Mörarp och Påarp

När: Tisdagar kl. 9–11.30.
Var: Mörarps församlingshem.

När: Torsdagar kl. 9–11.30.
Var: Lilla Kupan i Påarp.

En grupp för föräldrar och barn där vi sjunger gamla och nya barnsånger, rörelsesånger, ramsor och spelar maracas. Efteråt serveras fika. Innan och efter sångstunden finns det möjlighet att leka. Ledare är Anna Keller.

Se en film med babyrytmik med Anna Keller

Öppen frukost

När: Torsdagar kl. 9–11.
Var: Ekebygården.

En mötesplats för stora och små med tid för prat, lek och pyssel. Välkommen att titta in! Ledare är Carin Agardh.

Gott och blandat (från 6 år)

När: Måndagar kl. 15–17.
Var: Ekebygården.

Det här är en grupp som är indelad i olika teman. Man anmäler sig till de teman man vill komma till.

Vecka 36–38: Batik – ta chans att designa dina kläder med hjälp av batik.
Vecka 39–42: Lego – vi testar vår kreativitet med att bygga lego på olika teman.
Vecka 45–49: Musikal – ta chansen att få vara med i en liten musikal.

Anmälan till carin.agardh@svenskakyrkan.se

Skaparverkstad

När: Tisdagar kl. 14.30–16.30.
Var: Mörarps församlingshem.

Vecka 36–38: Matlagning ­– vi testar och lär oss att laga enklare maträtter tillsammans.
Vecka 39–42: Målning – vi målar en tavla efter en bibelberättelse.
Vecka 45–49: Lego – vi testar vår kreativitet med att bygga lego på olika teman.

Anmälan till marie.e.persson@svenskakyrkan.se

Vildmarkskyrkan (från 6 år)

När: Onsdagar kl. 15–17.30.
Var: Välluvs församlingsgårds trädgård.

Välkommen till en grupp där vi provar olika experiment, bakar och lagar mat över öppen eld. Allt kommer att ske utomhus i den fina miljön i trädgården i Välluv.

Anmälan till madeleine.kristensson@svenskakyrkan.se

Musiklek med Anna Keller

Här kan du se en film med rörelsesånger för barn upp till cirka fem år att sjunga med i.