Foto: Carolina Tholander

Lunch serveras i Ekeby, Mörarp, Påarp och Välluv

Lunch serveras i Ekeby på måndagar och i Mörarp och Påarp på torsdagar. Efter sommaruppehållet börjar serveringen igen den 23 september.

Efter sommaruppehållet börjar höstens servering måndagen den 23 september i Ekeby och torsdagen den 26 september i Mörarp och Påarp.

Lunch serveras i Ekeby, Mörarp, Påarp och Välluv

Måndagar:
Lunch serveras i Ekebygården på måndagar. Lunchen inleds med en andakt klockan 11.45.

Tisdagar:
Sopplunch serveras i Välluvs församlingsgård på tisdagar. Lunchen inleds med en andakt kl. 11.45.

Torsdagar:
Lunch serveras i Mörarps församlinghem och i Träffpunktens lokal i Påarp på torsdagar. Lunchen inleds med en andakt klockan 11.45.

Förbeställ maten:
Vi önskar att ni förbeställer er mat senast dagen före (sopplunchen behöver inte förbeställas). Kostnad för lunchen: 60 kr.

Maten beställs av husfar Mikael Dinesson, telefon 042-717 36.

Matsedel:
Se matsedeln.

Adresser:
Mörarps församlingshem
Brandmansgatan 3, Mörarp

Träffpunkten i Påarp
Lokföraregatan 20 E, Påarp

Välluvs församlingsgård
Välluvsvägen 22, Påarp

Ekebygården
Pastorsgatan 10, Ekeby

Matsedel

Matsedeln kommer att publiceras inför höstterminsstarten.

Mörarps församlingshem ligger invid Mörarps kyrka.
Mörarps församlingshem som tidigare varit skola ligger mitt i Mörarp invid Mörarps kyrka. På trädgårdssidan finns bland annat ett trädäck. Foto: Olof Tholander
Ekebygården, som tidigare varit prästgård, är belägen nära väg 109 på Pastorsgatan 10 i Ekeby. Foto: Olof Tholander
Den fint renoverade Välluvs församlingsgård är vackert belägen invid Välluvs kyrka och har tidigare varit prästgård. I den idylliska trädgården finns bland annat rhododendronbuskage, kryddträdgård och växter från den välkända Landsbergs plantskola. En del av gårdens längor inrymmer det sevärda hembygdsmuséet. Foto: Olof Tholander