Svenska kyrkan i Kungsör

Församlingen vid Mälarens västra spets. Platsen som varit svenska kungligheters rekreationsort ända sedan 1538 då Henricus Johannis var biskop för Västerås stift, som Kungsör är en del av. Kungligheter som Gustav Vasa, Johan III, Drottning Kristina och Karl XI har satt avtryck i bygden. Det var tex. Karl XI som bekostade bygget av Kung Karls kyrka år 1690-1700.

Stilla veckan & Påsk 2024

Gudstjänster i Kungsörs församling

Café Kristinagården - för alla åldrar

Barn i vuxet sällskap, inställt 29/4 Långfredagen

Babycafé barn 0 - 1½år

Torsdagar kl.09:30-11:30 Inställt 28/4 pga. Stilla veckan.

Sopplunch på Kristinagården

Tisdagar kl.12:00

Lunchandakt i Kung Karls kyrka

Varje tisdag kl.11:30 i Mariakapellet

Vårens verksamheter 2024

Här kan du se våra gruppverksamheter och medverkan på äldreboenden

Vi söker en komminister100%

Välkommen till Kungariket Kungsör! Komminister 100%. Traditionell församlingstjänst med inriktning på barn, familj, konfirmand och ungdom. Vi söker dig som har god social förmåga, lätt för att samarbeta, ansvarstagande, flexibel och initiativrik. Du har en god förmåga att arbeta i arbetslag såväl som självständigt. Välkommen att söka nu!

Minnesstund på Kristinagården

Nu kan ni boka minnesstund på Kristinagården

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben