Foto: Ingrid E del Castillo

Kyrkis

Kyrkis är en öppen barnverksamhet i Leksand, Siljansnäs och Åhl. Barn i åldrarna 0-5 år med vuxen är välkomna. Vi sjunger, leker och fikar.

Vad är Kyrkis?

Till  Kyrkis kan du komma tillsammans med ditt barn som är mellan 0-5 år. Vi  leker, pysslar, ritar och sjunger tillsammans. En aktiv stund tillsammans med ditt barnoch för att träffa andra vuxna med barn.
Vi samlas för en liten sångstund och lek innan vi fikar tillsammans. Kostnaden för fika är 20 kr för vuxna och gratis för barnen. Fikakassan går alltid till något välgörande ändamål för barn.

Öppettider och lokaler

LEKSANDS FÖRSAMLING
S:t Persgården, Leksand
måndagar kl 10.00-12.00
Adress: Kyrkallén 6, Leksand

ÅHLS FÖRSAMLING
Åhls Prästgård
tisdagar 9.00 -11.00
Adress: Kyrkvägen 20 , Insjön

SILJANSNÄS FÖRSAMLING
Siljansnäs Prästgård
tisdagar  kl. 10.00-12.00
Adress: Prästbacken 1,  Siljansnäs

DJURA FÖRSAMLING
Vi gör vi uppehåll för Kyrkis i Djura församling och hänvisar till våra övriga församlingar. Välkomna!

Vid frågor, kontakta gärna
Lisa Stenberg Knutz: 0247-80743
E-post: lisa.stenbergknutz@svenskakyrkan.se

Årliga sommaraktiviteter för barn

Utekyrkis: På försommaren, sista veckan i maj och första veckan i juni flyttar  kyrkisverksamheten ut till riddarlekparken i Leksand.

Kyrkisbesökare från Åhl,  Siljansnäs, Djura och Leksand är då välkomma till utelek , sång och fika  i Riddarlekparken vid kulturhusparkeringen i Leksand. Församlingshemmet S:t Persgården ligger mitt emot lekparken där det finns toaletter och skötrum om det skulle behövas.

Barndag vid kyrkvallen i Leksand: Barndagen brukar infalla första veckan i juli. Det är en  trevlig  aktivitetsdag för barnfamiljer som Svenska kyrkan bjuder på. Här får barnen exempelvis leka i hoppborg,  testa ponnyridning,  jaga möss i kyrkan mm. För den hungrige  brikar det finnas  korv med bröd, popcorn mm.  Allt är kostnadsfritt.

Håll utkik efter annonsering när det närmar sig.

För mer information om Barndagen och Utekyrkis  kontakta,
Lisa Stenberg Knutz