Till innehållet Till undermeny

Löderups församling

Välkommen till församlingen på landsbygden, i de östligaste delarna av Ystads kommun, från Kabusa i väst till Sandhammaren i öst. I församlingen finns fem kyrkor och kyrkogårdar: Glemminge, Ingelstorp, Valleberga, Löderup och Hörup.

Sång och rörelse - en ny verksamhet för de minsta!

Välkomna på ”Sång och rörelse”. Här får du sjunga, dansa och ha kul tillsammans med andra i din ålder och äta en fruktfika. Vi träffas torsdagar med början den 12 september i Löderups församlingshem.

OBS! Ingen träff den 26/9 och den 7/11.

Grupp 1, ålder 0-2 år, kl. 15.30-16.00

Grupp 2, ålder 3-5 år, kl. 16.00-16.30

Syskon får gärna sitta med i varandras grupper.

Välkomna!

Ungdomshäng!

Vårt ungdomshäng har öppet varannan onsdag, jämna veckor, kl. 15-17 i Löderups församlingshem för dig som går i klass 5 och 6.

Här kan du hänga med dina kompisar inne i församlingshemmet eller ute i prästgårdens trädgård, ta en fika, spela spel och annat kul.

Välkomna!

Livets första fest!

Välkommen att boka dop i någon av församlingens kyrkor eller varför inte hemma i trädgården. Och naturligtvis går det bra att döpas i vilken ålder som helst. Ring församlingens expedition på 0411-52 45 46.