Mullsjö-Sandhems församling

Sommaröppet på expeditionen

TISDAGAR OCH TORSDAGAR Kl.10-12

1 JUNI-31 AUGUSTI

Vi önskar er alla en fin sommar!

Helgens gudstjänster - söndagen 21 juli - "Andlig klarsyn"

Söndagen 21 juli Kl. 10.00 i Pingstkyrkan, Mullsjö

Varmt välkommen att fira ekumenisk gudstjänst, söndagen den 21 juli kl.10.00 i Pingstkyrkan, Mullsjö. Predikan av Jesica Szlachota Eriksson. Sång av Sandra Antonsson. Varmt välkomna!

Söndagen 21 juli Kl.18.00 i Utvängstorps kyrka

Välkommen att fira mässa, söndagen 21 juli Kl.18.00 i Utvängstorps kyrka. Präst är Torbjörn Johansson som leder mässan och predikar. Sång av Therese Andersson Edén. Det går bra att swisha kollektgåva till församlingens kollektkonto: 123 272 22 39. Varmt välkomna!

Musik i sommarkväll - "Visor om tro och vardag"

Välkommen på musik i sommarkväll, lördagen 27 juli Kl.18.00 i Sandhems kyrka. Trubaduren Lasse Siggelin från Jönköping framför ett program med mjuk finstämd sång, vackra melodier med underfundiga och engagerande texter. Varmt välkommen!

Välkommen som konfirmand 2024-2025

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Konfirmation

Konfirmationen är ett erbjudande till alla som är nyfikna på vad den kristna tron står för. Välkommen till en tid där ditt liv ställs i fokus. Tillsammans vill vi göra konfirmationstiden till en härlig och unik upplevelse - ett minne för livet!

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Var med du också.

Engagera dig

Musik i sommarkväll - "Lust och musikfägring stor"

Varmt välkommen till musik i sommarkväll, lördagen den 6 juli Kl.18.00 i Nykyrka kyrka. Anna-Karin Ranelf - sopran och Kerstin Jansson - Piano. Varmt välkomna!

Musik

Varmt välkommen till församlingens musikgudstjänster och musikkvällar. Här kan du läsa mer om vad som är aktuellt i församlingen.

Kyrktuppen

Läs Kyrktuppens sommarnummer 2024 här!

Kyrktuppen delas ut i brevlådorna. Tidningen finns också i våra kyrkor, Kyrkans hus och Sandhems församlingshem. Här kan du läsa senaste numret men också tidigare nummer.

Församlingsinstruktion

Måldokument för Mullsjö-Sandhems församling 2022-2025

Kyrkvillans förskola söker timvikarier

Svenska Kyrkan i Mullsjö-Sandhems församling är alltid i behov av duktiga medarbetare till sin verksamhet. Vi söker nu dig som vill arbeta som timvikarie i vår förskola, Kyrkvillan. Är du utbildad barnskötare eller förskollärare, eller studerar du till något av yrkena? Kanske är du nyfiken på pedagogiskt arbete eller vill arbeta extra vid sidan om studierna? Vi söker dig som med kort varsel kan arbeta som timvikarie när vår ordinarie personal inte är på plats. Rekryteringen av timvikarier sker löpande så sök redan idag. Välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan till: maria.karlsson@svenskakyrkan.se

Svenska kyrkan stänger inte ner efter arbetsdagen slut……

Jourhavande präst tar emot samtal alla dagar 17-08, även om du befinner dig utomlands. Du kan ringa om du är ledsen, rädd, orolig, eller känner dig ensam. Jourhavande präst, ring 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst. Den som svarar är präst inom Svenska kyrkan. Som alla präster har också prästerna i jouren absolut tystnadsplikt. Samtalet bandas inte och det som sägs stannar mellan er. Telefonjouren är öppen alla dagar mellan 17.00 och 08.00. Samtalet är gratis och syns inte på din telefonräkning. Väntetiden brukar vara ungefär fem minuter. OBS: Gäller det livshotande tillstånd, ring alltid 112.

BRIS, barnens rätt i samhället

Bris stödjer barn som far illa. Jour: 116 111 (må−sö 14−21. On 17−21).

Nödlinje för kvinnor

Kvinnofridslinjen jour: 020-50 50 50 (dygnet runt). Är en dygnetruntöppen nödlinje för dig som utsatts för hot, våld eller sexuella övergrepp. Även anhöriga och närstående kan ringa. Kvinnojouren, Jönköping. 036-16 36 82

Alkohollinjen

Alkohollinjen jour 020-84 44 48 Stöd för att förändra dina alkoholvanor. (Mån – tors 12-19, fre 12-17)

Dopängeln i Utvängstorps kyrka

Helgens gudstjänst

Här kan du läsa bibeltexterna, och framför allt välkommen till gudstjänsterna!

Swisha kollekten!

Swisha söndagens kollekt till: 123 272 22 39 Tack för din gåva!