Till innehållet Till undermeny
Logga med texten "Öppenhet och värme är ledstjärnan"

Välkommen till Nättraby-Hasslö församling

Kyrkorna och församlingshemmen står öppna för dig i glädje och sorg. Tillsammans går vi genom livet. Välkommen!

Allhelgonahelgen

Allhelgona är den tid på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som har lämnat det här livet. Det är en helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla. I kyrkan påminns vi också om att det finns hopp om ett liv efter döden.

Vad är skillnaden mellan allhelgona och halloween?

Både allhelgonahelgen och halloween uppmärksammar de döda, men det görs på väldigt olika sätt.

Konfirmand 2024/2025

Här kan du som är född 2010 anmäla dig.

Barn- och unga

Information om barn- & ungdomsverksamheten.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Bli medlem i Nättraby-Hasslö församling

Sång och musik

Kom med och sjung!

Unga Ledare

Vill du vara Ung Ledare i Nättraby-Hasslö församling?

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

Pilgrim

"En pilgrimsvandring går alltid till en helig plats, ofta till en kyrka. Samtidigt är den yttre vandringen bara ett redskap för den viktigaste vandringen. Den som leder inåt i oss själva, in mot den heligaste av alla platser – mötesplatsen med Gud." Citat från Lunds stift hemsida om pilgrimsvandring

Panorama 360

Kyrkor & kyrkogårdar

Följ gärna Nättraby-Hasslö församling på Facebook!

Klicka här nedanför och gilla sidan, för att ta del av den senaste informationen.

Församlingsblad

2023, 2022, 2021, 2020, 2019, 2018 & 2017

Förtroendevalda

i Nättraby-Hasslö församling