Mobil präst i Nordamerika

Svenska kyrkan har en ambulerande präst i Nordamerika. Välkommen att kontakta den ambulerande prästen om du har frågor eller önskemål kring till exempel dop, vigsel eller konfirmation.

Någon trycker ner ett tänt ljus i en stor ljusbärare med sand.

Helgmålsbön från Nordamerika

Välkommen till en stunds stilla och ro innan helgen börjar

Här hittar du kontaktuppgifter till mobila prästen i Nordamerika.

Närbild på två vigselringar som tillsammans med en blomkvist ligger på en uppslagen bok med rubriken Vigselgudstjänst.

Vigsel

Vad roligt att ni vill gifta er! Och vad roligt att ni vill göra det i Nordamerika. Men först lite praktiska ting innan vi skickar ut inbjudningarna

En kvinna häller vatten i en dopfunt från en silvrig kanna.

Dop

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan.

Seattle

Varmt välkomna till Svenska kyrkoföreningen i Seattle

Svenska kyrkan i Nordamerika

Svenska kyrkan finns på flera ställen i Nordamerika. Förutom nedanstående församlingar finns även en mobil präst som utgår ifrån Toronto, men täcker hela kontinenten

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning vistas i ett annat land.

En person tittar mot en stad i nattbelysning.

Tankar inför helgen

"Det är natt, och du har vant dig vid att det är natt, men det är inte riktigt ok att det håller på att bli morgon." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.