Press och medlemskap

Här hittar du nyheter, pressmeddelanden och presskontakter för Svenska kyrkan i Örebro. Du kan också läsa om kyrkoavgiften – och bli medlem!

Svenska kyrkans kommunikationskanaler

Häng med oss på Facebook och instagram, i magasinet "Örebro – Mitt i livet" och på webben.

Medlem? Så här välkomnar du människor in i värmen varje dag!

Svenska kyrkan i Örebro rymmer ett omväxlande gudstjänstliv, 15 kyrkor eller kapell, över 30 körer, ett stort konsertutbud och ett omfattande socialt arbete. Det är möjligt tack vare våra medlemmar.

Bli medlem!

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan Örebro pastorat. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

Kyrkoavgiften

Alla medlemmar i Svenska kyrkan bidrar till kyrkans verksamhet genom kyrkoavgiften. Hur mycket varje medlem betalar beror på två faktorer: var man bor och vilken inkomst man har.

Om du lämnar Svenska kyrkan

Varje medlem är viktig och bidrar på olika sätt till Svenska kyrkans liv och verksamhet.