En blandad kör övar i en kyrka.

Sjung i kör i Längbro

Det är roligt, kreativt, socialt – och hela kroppen mår bra av det, har forskarna slagit fast. Kroppen syresätts, spänningarna släpper och stresshormonerna minskar av att sjunga i kör. Här får du information om körerna i Längbro!

Längbro Gospel
Övar torsdagar 17.30–18.50.
Är du sugen på att sjunga häftig och svängig gospel så är Längbro Gospel något för dig! Ingen notläsning, med textblad eller utantill är det som gäller.

Längbro kyrkokör
Övar torsdagar 19.00–21.00.
En 4-stämmig kör för dig med viss körvana, sjunger i både små och stora projekt i skiftande repertoar, vi söker sångare till körens samtliga stämmor.

Kören Open Doors
Övar tisdagar 18.30–20.00.
Vår "Prova-på"-kör Open Doors vänder sig till alla sångsugna och sjunger enklare repertoar, ofta 2-stämmigt. Kom precis som du är – inga krav på tidigare körerfarenheter.

Henrik Wing

Musiker, Organist, Längbro församling, Örebro pastorat, Svenska kyrkan i Örebro

Mer om Henrik Wing

Organist

Öppet café med i Längbro

Vi håller öppet i församlingshemmet onsdagar 14.00-16.00! Dela gemenskap runt fikabordet, eller bara vara över en kopp kaffe i godan ro!

Trädgårdsgrupp i Längbro

Nu pausar vi trädgårdsgruppen men återkommer igen till våren. Är du nyfiken och vill komma ikontakt med någon kring trädgårdsgruppen hör av dig till vår diakon Charlotte Bergman.