Svenska kyrkan i Piteå

Välkommen till en samlingsplats för Hortlax, Norrfjärden och Piteå församlings gemensamma verksamhet!

Upplevelser i sommar

Musik och allsång, barnens dag, guidning i kyrkorna, friluftsgudstjänster, pilgrimsvandringar, sommarcaféer, hjälp kyrkråttorna och mycket mer! Läs den gemensamma sommarfoldern:

Pilgrimsresa till Jäckvik

Välkommen att följa med på en resa för kropp och själ, en yttre och inre vandring. Pilgrimsvandra i fjällmiljö, över stock och sten. 19-22 september, anmäl dig senast 20 augusti!

Sommarens pilgrimsvandringar

Pilgrimsvandring är ett sätt att i den yttre resan även göra en inre resa där man söker sig själv och de goda värdena i livet. Välkommen till sommarens olika pilgrimsvandringar i Piteå.

Ledarkurs för unga ledare

Här är kursen för dig som vill bli utrustad för framtiden! Hur kommunicerar vi tro och liv? Hur fungerar en grupp? Vilka egenskaper kan du se hos dig själv? Och mycket mer. Startar under hösten 2024, anmäl dig senast 27 september.

Hortlax församling

Välkommen till en församlingsgemenskap som följer dig genom livet, både när det gäller det stora och det lilla. Läs mer om våra verksamheter här.

Norrfjärdens församling

Vår församling vill vara en levande och varm gemenskap. Vi vill förmedla tro, närvaro, öppenhet och hopp. Känn dig varmt välkommen att fira gudstjänst och delta i församlingens verksamhet!

Bilder på Piteå kyrka, Öjeby kyrka och kyrkstad.

Piteå församling

I vardag och helg, glädje och sorg finns vi här för varandra. Vår värdegrund – alla människors lika värde och värdighet utmynnar från att varje människa är en avbild av Gud. Älskad och omsluten. Välkommen till Svenska kyrkan, Piteå församling.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan