Dopdag

Nyhet Publicerad

Välkommen att boka en tid för dop under vår dopdag. För er som avvaktat med anledning av pandemin, eller för er som bara inte fått det att bli. Välkommen!

Dopdag | Lördag 22 april

Vad: Ett enkelt alternativ.

När: Lördag 22/4 kl.10.00-16.00

Var: Piteå kyrka

Hur: Det finns sju bokningsbara tider mellan kl. 10.00-16.00.

Boka: Mejla pitea.forsamling@svenskakyrkan.se eller på telefon 0911-27 40 80.

Enkelt alternativ

Dopdagen är ett enkelt alternativ där du, utan en massa praktiska förberedelser, kan låta döpa ditt barn eller dig själv.
Vi ordnar präst, musiker och lokal. Barn, unga och vuxna är lika välkomna att döpas. Allt är gratis, precis som vid andra dop.
Dopsamtal och dop hålls i anslutning till varandra.

Dopklänning?

Det finns inget krav på dopklänning utan det går lika bra att bli döpt i vanliga kläder. Men vill du låna en dopklänning så har vi i flera olika storlekar. Ring eller titta förbi så berättar vi mer.

Andra dagar och tider?

Det går förstås bra att boka ert dop andra dagar också. Ett dop kan vara precis så stort eller litet som du själv väljer att det ska vara.

Hör av dig så berättar vi mer.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Bild på den nya dopklänningen i storlek 92.

Större dopklänning

Har barnen hunnit bli för stora för de vanliga dopklänningarna? Nu har vi en Dopklänning i storlek 92 som finns tillgänglig att låna i samband med dop.