Foto: Line Beutler/IKON

MATKASSEN Rättvik

Anmälan på plats, torsdagar kl. 15:00 -15:30 i Rättviks församlingshem (Ej helgdagar)

Välkommen till MATKASSEN RÄTTVIK!

- Tillsammans kan vi minska matsvinnet!
- Vill du göra en insats för miljön?
- Har du svårt att få ekonomin att gå ihop?

Flera företag i Rättvik har gjort detta möjligt genom olika bidrag och gåvor. Hemköp, COOP, Berglunds Frukt & grönt, Fricks Konditori, OK Q8 i Hantverksbyn, Baka Kaka och flera lokala handlare skänker varje vecka mat med kort datum, utgående produktsortiment eller med skadade förpackningar finns att hämta i församlingshemmet varje torsdag.

RÄTTVIKS FÖRSAMLINGSHEM – Varje torsdag kl. 15:00 (Ej helgdagar)
Ingång från sidoentrén inne på gården, vid klockstapeln.

Anmäl dig när du kommer, kl. 15-15:30. Du bjuds på fika och kort andakt medan vi packar din matkasse.

Under sommaren 20/6-29/8 har vi varken andakt eller fika i samband med matkasseutdelningen.

PARKERING
Vi hänvisar bilburna besökande till kommunens parkering, kom ihåg att använda P-skiva. För dig som har handikappstillstånd finns det en parkeringsplats inne på gården.

TILLGÄNGLIGHETSANPASSAD ENTRÉ
För er som med t.ex. rullatorer, rullstol eller barnvagn - Välkommen in via huvudentrén som har en sidobyggd ramp. Dörröppnare finns.

Frågor? 0248-736 93, 0248-736 99, 070-270 06 33

Fler butiker kan komma att bidra med matvaror, under planeringen och uppstart är det dessa som är klara. Elon i Rättvik har skänkt kylskåp till verksamheten.

Ett samarbete mellan Svenska kyrkan Rättvik Boda Ore och Rättviks Missionsförsamling

VARMT VÄLKOMMEN!

Information lämnas av:

Katharina Hemmilä

Rättviks pastorat

Församlingshemsvärdinna Rättviks församlingshem

Mer om Katharina Hemmilä

Värdinna, soppluncher, bokning av församlingshemmet