Skurups församling

Norr om landsvägen mellan Ystad och Malmö

Välkommen till Sommarcafé

Vi träffas på tisdagar mellan kl 13-15 i Församlingshemmets trädgård, vid dåligt väder (regn)är vi inomhus. Fika kostar 35kr.

9/7 Triquetra spelar och sjunger akustiska versioner av låtar från förr och nu.
Åsa Badeur, Camilla Jeremiasen Karlson och Marcus Jeremiasen.

16/7 Ulf och Dan Holmström med familjer musicerar och sjunger musik i olika stilar.

23/7 Bandet Retroo gästar sommarcafé för första gången. Retro är ett coverband från Skurup som spelar musik från 1960 och 70-talet.
Mats, Stefan och Marcus Jeremiasen på gitarrer, Christer Liljekvist på trummor, Henrik Moberg på bas och Håkan Hülphers på klaviatur. Alla i bandet sjunger.

30/7 Sångerskan och pianisten Gisela Nordström med band bjuder på härlig musik för alla att gunga med till. Det blir en mix av välkända svenska klassiker blandat med egenskrivet material.

6/8 Följ med in i en spännande och svängig värld fylld av sånger och rörelse. Musikerna Lina Hovander Hofstadius och Tobias Svärd tar med er på ett musikaliskt äventyr där vi tillsammans löser ett spännande mysterium.
Riktar sig framförallt till barn och alla vuxna som har barnasinnet kvar.

Konfirmand i Skurup 24-25

Nu är det dax att anmäla dig till Konfa i Skurup!

Vi har tider för dop

Så ring oss och boka tid för dop – alla kan döpas oavsett ålder!

Telefon och besökstider till Pastorsexpedition tele: 0411-554800
Måndag-Tisdag Torsdag-Fredag kl:9.00-11.30 Onsdag kl:11.00-12.30

En fyr lyser upp ett blått mörker.

Tankar inför helgen

"Den som ska ut och nattsegla måste ge sig av innan skymningen. När skymningen kommer, blir det för mörkt, och du kommer inte ens att komma ut ur din hemmahamn, ut till fyrarna.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Ge en gåva till Act Svenska kyrkan

Vi lever alla under samma himmel. Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv. Swisha din gåva till 9001223.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.

Kyrktaxi

Du vet väl om att du kan få kyrktaxi till och från våra gudstjänster? Beställ dagen före hos Skurups Taxi 0411-456 00.