Anslagstavlan

Konserter, temadagar, grupper och samlingar. Det händer alltid något i våra sju församlingar och Svenska kyrkan är en mötesplats för alla. Varmt välkommen att vara med i gemenskapen du också.

Ladda ner aktuellt månadsblad

Månadsblad

På månadsbladen syns det mesta som händer i varje församling under varje månad. Ladda ner aktuellt blad här.

Se vad som händer i din församling

Se vad som händer i hela pastoratet

Lördagsmusik i Eksjö kyrka

Välkommen in i Eksjö kyrka för en stunds musik och stillhet innan Eksjö vaktparad. Varje lördag 11:00 från 29 juni till 17 augusti. Obs! Ingen lördagsmusik 13 juli.

Friluftsgudstjänster i Eksjö församling

Välkommen till friluftsgudstjänster i sommar!

Musikal i sommarkväll

Välkommen torsdag 1 augusti 18:00 till Eksjö kyrka och lyssna till tre musikstudenter som framför musikalmusik.

Konserter i Eksjö kyrka i samband med Eksjö Tattoo

Fredag 26 juli ger Belgiska Marinens Musikkår och Japanska Arméns Centralmusikkår två konserter i Eksjö kyrka. Fri entré.

Pilgrimsvandringar i Eksjö i sommar

Datum för sommarens pilgrimsvandringar i maj, juni och augusti. Vi utgår 17:30 från Kyrkans stuga vid Hunsnäsen.

Sommar i Backstugan

Café Backstugan kommer att ha öppet som vanligt utan sommaruppehåll. Tisdagar och torsdagar kl 10.30-13.30.

Höglandets brasskvartett

Söndag 11 augusti kl. 16, Flisby kyrka. En härlig blandning av klassisk musik, visor, film-, underhållningsmusik och kyrkomusik.

En resa med Franz Liszt

Välkommen att lyssna till konsertpianist Johan Möller Lekemo torsdag 8 augusti 18:00 i Eksjö kyrka.

Från Centraleuropa till de yttre hybriderna

Välkommen till Eksjö kyrka torsdag 15 augusti 18:00. Karsten Hermansen ger en varierad orgelkonsert.

Någon grillar korv och hamburgare.

Grillfest och gemenskap

Välkommen att äta gott och umgås i Ingatorps församlingshem onsdag28 augusti 18.30.

Marknadsmusik

Välkommen in i våra kyrkor när det är marknad i Ingatorp och Bellö i sommar.

Gudstjänster på svenska och tyska

Välkommen till tvåspråkig gudstjänst med både tysk och svensk präst.

Lyra viol musik från 1600-talet i Ingatorps kyrka

Välkommen onsdag 14 augusti, kl. 19:00.

Friluftsgudstjänster i Ingatorp-Bellö och Hässleby-Kråkshults församlingar.

Välkommen att fira gudstjänst ute i naturen i Hult-Edshult, Höreda och Mellby församlingar.

Pilgrimsvandringar i Eksjö i sommar

Edshultsdagen

Välkommen söndag 28 juli till Edshults kyrka. Tomas och Ingela Hagenfors medverkar vid gudstjänsten och ger också en egen konsert.

11- kaffe i Ingatorps församlingshem

11-kaffe i Ingatorps församlingshem

Vårt uppskattade 11-kaffe fortsätter hela 2024. Välkommen till vår trevliga gemenskap varannan onsdag jämna veckor.

Om sommaren sköna

Onsdag 31 juli kl. 19.00 i Hults kyrka. Familjen Blylods-Wirefeldt ger en konsert med en blandad repertoar med doft av sommaren.

Psalmer och sånger nära hjärtat

Välkommen onsdag 7 augusti kl 19.00 till Hults kyrka

Heinrichs sextett

Välkommen onsdag 14 augusti kl 19.00 till Mellby kyrka att lyssna till ett ett somrigt program blandat med sång, instrumentalmusik och mycket barockmusik.

Sommarkväll med Kapellet

Välkommen onsdag 21 augusti kl 19.00 till Höreda kyrka. Ulf Bergstrand och Jonas Magnusson spelar tillsammans under namnet Kapellet.

Ändrat datum - Officiell återinvigning av Flisbyorgeln!

Söndagen den 25 augustikl. 16 ger organist Mats Larsson en återinvigningskonsert av orgeln i Flisby kyrka.

The Real Group

Välkommen 6 september, kl. 19:00 till Bellö kyrka. Mer information om biljetter kommer.

Närbild på en person som stickar med gult och blått garn.

Syföreningar i Södra Vedbo pastorat

Välkommen att vara med i syföreningen i din församling. Här hittar du tid och plats för syföreningarnas träffar.

Nu är det fest i Eksjö kyrka, antipendiet är i festfärgen vit. Det är sex ljus och blommor på altaret. Dessutom finns det extra kalkar och oblater så det ska räcka till alla.

Kyrkans prydande

Kyrkans prydande träffas kl.18:00 följande torsdagar våren 2024: 25/1, 29/2, 21/3 och 25/4.

Sök bidrag från stiftelser och gåvor

Här hittar du stiftelser, gåvor och fonder inom de olika församlingarna i Södra Vedbo pastorat, att söka bidrag från. Välkommen med din ansökan!

En kvinna sitter på en bönepall på en kyrkas golv, med knäppta händer och slutna ögon.

Bön och meditation i Eksjö

Vi startar 28 februari och träffas därefter vanligtvis 18.00 udda onsdagar i Eksjö kyrka.

Anslag nya protokoll

Här hittar du senaste protokollen.

Protokoll

Här kan du läsa protokoll från församlingsråden, kyrkoråd och kyrkofullmäktige i pastoratet.